Anser ni det vara bra eller dåligt

Rie

Trådstartare
att en avelshingst blir såld till USA ? Med tanke på deras avelskarriär. Tänker på Vivaldi, Sir Caletto och nu senast Pablo. Den senare har ju hunnit lämna en del avkommor medan de andra två väl inte har så många här i Europa än.
 
Man måste ju gratulera säljarna att de förmodligen gjort en bra affär genom export av sina hingstar. Och hur det än är så ger ju detta dem en ekonomisk motivation att forsätta att producera hingstar av den kvaliten så att det blir lite klirr i kassan.
 
Med vissa undantag så är det väl ändå oftast så at det är hingstar som ändå inte används så mycket, inte lämnat vad man hoppats på eller anses ha "gjort sitt" i svensk avel som åker på export. Det är i alla fall den uppfattning jag har fått...
 

Liknande trådar

Avel På senare tid har det stått en del om Mares of Macha i ridsportnyheterna, eftersom först Henrik von Eckermans MaryLou och nu senast...
2
Svar
38
· Visningar
3 843
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej kära bukefalister, Jag har varit på samma jobb sen jag tog min kandidatexamen för sju år sen. Trivs väldigt bra, därför har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 390
Senast: Ingela_S
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 765
Senast: Jeps
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp