Anti-hjältar i tv-serier och filmer

Blandrastik

Trådstartare
Kollade in en ny serie på C-more som heter Tin Star. På ett sätt är den riktigt bra Tim Roth, visar sig vara engelsman, det hade jag ingen aning om. Men varför är "hjälten" ett sånt BAD ASS.
Han är så jäkla otrevlig mot sin omgivning, bland annat sin familj, att man till slut önskar att han ska bli påkörd eller nåt.
Samma med serien Jordskott, jag tycker den är bra och spännande för att vara svensk, men man önskar att nån kunde fläta till den Eva som det är så synd om.
Nya Monster, bra serie, men inte mindre än två genuint otrevliga människor i huvudrollen. (Har bara sett ett avsnitt de kanske skärper till sig?)
Vad är grejen med dessa anti-hjältar?
 
Skulle tro att publiken är lite trött på helyllehjältar och vill se nåt annat.
Så är det för mig i vart fall, lite osympatiska karaktärer friskar upp.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag är hemskt förtjust i antihjältar och 'grå karaktärer' i både filmer och böcker, och är glad att det dyker upp fler och fler. Ibland är det skönt att få älska att hata dem, och ibland är det skönt med någonting lite oförutsägbart och syrligt bara. =)
 

Liknande trådar

Tjatter Jul och Nyårshelg, blir mycket Netflix och C-more för egen del. Tänkte att det kunde var lämpligt med vad som ska undvikas. Tänkte se om...
2
Svar
27
· Visningar
2 381
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp