Bukefalos 28 år!

"antik" westernsadel.

KungTulle

Trådstartare
Jag har fått tag i en ganska gammal westernsadel till ponny. Skulle tro den är 1950-60 tal.

Men det är en hel del som måste fixas till.

Tie strapsen till sadelgjordarna behöver tex bytas för dom är mycket slitna men det kan jag klara av själv.

Vad som värre är att fendrarna och stigbyglarna saknas helt. Jag har visserligen sådana till en annan sadel i ungefärlig storlek men dessa är typ börjes fula beiga. ( Kommer fr en sadel som jag slaktat och haft till lajvsadel).

Den gamla sadeln är mörkbrun med horn i mässing.

Nån som vet var man kan köpa lösa fendrar och stigbyglar till en ponnywwesternsadel. ( Storlek som passar stor shettis - mellanstor b-ponny ca)?

Jag behöver nog få fatt på en ponnygjord till western också.

Jag frågar här eftersom de firmor som jag vet har westernsaker har mycket litet till ponny, eller inget alls.

/KT
 

Liknande trådar

Western Jag kan inget alls om western, men har lånat hem en sadel på prov. Jag blev överraskad över hur bra den låg, åkte inte fram under...
Svar
3
· Visningar
4 229
Senast: Buck
·
Western Till en c-ponny. Vill ha en som jag kan använda både på tävling och till träning så jag inte behöver köpa flera. Jag vill helst ha en...
Svar
2
· Visningar
1 440
Senast: _FiA_
·
Western Tänkte att någon mer här kanske har/har haft en "päronformad" häst och hittat någon klurig lösning :) ? Jag har nu en westernsadel...
2
Svar
20
· Visningar
5 913
Senast: Terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp