Använder er kommun arbetshästar?

Sv: Använder er kommun arbetshästar?

Underbart att du har ett namn på honom, visste bara att han hörde hemma (?) på Ven!
 
Sv: Använder er kommun arbetshästar?

Ta kontakt med någon i styrelsen i föreningen skogshästen, http://www.skogshasten.com/, som är ett nätverk för "arbete med häst".

Dom brukar ha bra koll på vilka kommuner som använder häst i sin verksamhet, och vilka som utför arbetena. De flesta hästkörarna som jobbar med hästen i kommuner eller i skogen, är medlemmar i föreningen.
 
Sv: Använder er kommun arbetshästar?

Är det verkligen Jönköpings kommun, är det inte bara Vätterhem(fastighetsförvaltaren) som använder sig av det ute på Råslätt, eller används det på fler ställen i kommunen?

TS:
De arbeten som görs med häst i Malmö kommun utförs av Ivan(som jag tyvärr inte minns efternamnet på), men han håller även i turridningen på ardennrarna på Hven(Landskrona kommun) och hästskjutsarna som går där på ön. Han brukade även stå för ardennerskjutsarna som var nere på falsterbo horseshow. Så det är kanske en väg att få mer info om nu kommunen är svår att få tag i, om inte annat borde han annars kunna ge dig ett namn på sin kontaktperson på kommunen.

Ivan Varga!

Här kan du läsa mer om honom och här nämns även Jönköping som Åke sa:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1269947/Fyrbenta-miljovanliga-sophamtare.html

Själv kan jag bidraga med Visby där jag för några somrar sedan fotograferade en häst utanför ringmuren. Minns inte om det var sophämtning eller gräsmattan de höll på med.
 
Sv: Använder er kommun arbetshästar?

Norrköpings kommun använder sig av häst till gräsklippning i vår största park.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 022
Senast: Sasse
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 235
Senast: QueenLilith
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 435
Senast: Avalbane
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp