April april...?

Praeterea

Trådstartare
Lokaltidningen hade följande artikel som aprilskämt idag. Jag har funderat på det och varit provocerad av det hela dagen och jag kan inte se skämtet. Jag tycker inte att vilja skapa debatt är ett skämt. Om man tycker att det är ett problem att det satsas mycket pengar på en viss idrott (i det här fallet hockey) kan man väl bara skriva det? Ett problem bli väl varken mindre problematiskt eller mer roligt för att man vänder på det?

http://www.blt.se/karlskrona/hockeyn-far-sta-tillbaka-for-satsning-pa-ridsport/

Jag började fundera på om jag helt tappat sinnet för humor och min ironiska ådra som helt missat att det här är ett aprilskämt anno 2015, men blev lugnad av min vän som påpekade att vi tog oss igenom hela 90-talet utan att avskaffa aprilskämtet och att det här därför inte borde kunna klassas som aprilskämt.

Finns detta redan som tråd får någon gärna koppla ihop det. Det tar som lite tid att skriva på mobilen.
 
Göteborgs-Posten tycker jag många år har haft bra aprilskämt. Flera gånger har det inneburit att folk har tagit sig någonstans för att antingen få se, ta del av eller hjälpa till med något och har där då blivit avslöjat. Minns ngt år om någon båt som var aktuell som sas ha fastnat och det behövdes folk för att få lutning på båten för att komma loss. Drog en hel del folk. :D
 
Polisen Växjö/Alvesta brukar ha rätt hyfsade aprilskämt tycker jag. Eller roliga inlägg på FB överhuvudtaget.
Synd att det inte är fler skämt som den gången Rapport sa att det fanns bensin kvar i slangen efter att man tankat som man blev tvungen att betala för. Att man då kunde skaka på slangen för att få ut det sista. Slutade med att en del människor hoppade på bensinslangarna för att kunna få ut det sista. :D
 
Lokaltidningen hade följande artikel som aprilskämt idag. Jag har funderat på det och varit provocerad av det hela dagen och jag kan inte se skämtet. Jag tycker inte att vilja skapa debatt är ett skämt. Om man tycker att det är ett problem att det satsas mycket pengar på en viss idrott (i det här fallet hockey) kan man väl bara skriva det? Ett problem bli väl varken mindre problematiskt eller mer roligt för att man vänder på det?
http://www.blt.se/karlskrona/hockeyn-far-sta-tillbaka-for-satsning-pa-ridsport/

"Skämtet" i sig är väl ingen tiopoängare, MEN jag tycker det har en allvarlig underton som i Karlskronas fall är högaktuell. KHK gick ju precis upp till SHL, därmed behövs en ny arena då nuvarande inte ens är i närheten av att klara kraven som ställs. Det är inte länge sedan klubben räddades från konkurs av kommunen, utöver det kommer kommunen få stå för en del av kostnaden för den nya arenan. Dvs ridsporten lär få nada de kommande åren då pengarna är slut.
 
Lokaltidningen hade följande artikel som aprilskämt idag. Jag har funderat på det och varit provocerad av det hela dagen och jag kan inte se skämtet. Jag tycker inte att vilja skapa debatt är ett skämt. Om man tycker att det är ett problem att det satsas mycket pengar på en viss idrott (i det här fallet hockey) kan man väl bara skriva det? Ett problem bli väl varken mindre problematiskt eller mer roligt för att man vänder på det?

http://www.blt.se/karlskrona/hockeyn-far-sta-tillbaka-for-satsning-pa-ridsport/

Jag började fundera på om jag helt tappat sinnet för humor och min ironiska ådra som helt missat att det här är ett aprilskämt anno 2015, men blev lugnad av min vän som påpekade att vi tog oss igenom hela 90-talet utan att avskaffa aprilskämtet och att det här därför inte borde kunna klassas som aprilskämt.

Finns detta redan som tråd får någon gärna koppla ihop det. Det tar som lite tid att skriva på mobilen.

Jag tyckte att artikeln var ett bra inlägg i debatten. Det tråkiga är att det låter så orimligt att man förstår direkt att det är "på skoj". Varför skulle inte en sån här nyhet kunna vara på riktigt nån gång?
 
Som en satir över hur skev verkligheten är, i någon slags försök att få folk att tänka till, är den väl rätt bra.. men som ett aprilskämt känns det som att syftet blir helt fel, det känns som att dom tar upp högaktuella problem och väntar sig att folk ska tycka att det är roande av helt fel anledningar. Ser bara framför mig hur folket sitter hemma och skrockar över hur gaaaalet det skulle vara om det satsades på HÄSTAR och TJEJER. :confused: Men jag kan ju ha misstolkat det helt.

CERN har stått för mitt favoritskämt i år, Star Wars-fan som man är. :D
http://home.web.cern.ch/about/updates/2015/04/cern-researchers-confirm-existence-force
 
Som en satir över hur skev verkligheten är, i någon slags försök att få folk att tänka till, är den väl rätt bra.. men som ett aprilskämt känns det som att syftet blir helt fel, det känns som att dom tar upp högaktuella problem och väntar sig att folk ska tycka att det är roande av helt fel anledningar. Ser bara framför mig hur folket sitter hemma och skrockar över hur gaaaalet det skulle vara om det satsades på HÄSTAR och TJEJER. :confused: Men jag kan ju ha misstolkat det helt.

CERN har stått för mitt favoritskämt i år, Star Wars-fan som man är. :D
http://home.web.cern.ch/about/updates/2015/04/cern-researchers-confirm-existence-force

Den var bra. Jobbar just nu med CERN och hade två kollegor på plats i Genève idag. Ska kolla med dem imorgon om de var med om att hitta kraften.... Det finns en mycket rolig parallell i artikeln till dagens jobbresultat, som tyvärr går under företagshemligheter. Å andra sidan är den bara mycket rolig för fysiknördar....
 
@ricca och @Marvin Jag välkomnar absolut en debatt om satsningarna på hockeyn och handbollen i Karlskrona. Jag förstår bara inte varför debatten måste väckas genom ett raljerande över satsningar på kvinnor och kvinnoidrott och dessutom i formen av ett skämt? Jag är även rädd att även debatten kan utebli just för att det hela kan avfärdas som ett skämt: det är absurt att vilja satsa så mycket på kvinnor, men det var ju bara ett skämt, nu fortsätter vi som vanligt. Jag hoppas jag har fel.
 
@ricca och @Marvin Jag välkomnar absolut en debatt om satsningarna på hockeyn och handbollen i Karlskrona. Jag förstår bara inte varför debatten måste väckas genom ett raljerande över satsningar på kvinnor och kvinnoidrott och dessutom i formen av ett skämt? Jag är även rädd att även debatten kan utebli just för att det hela kan avfärdas som ett skämt: det är absurt att vilja satsa så mycket på kvinnor, men det var ju bara ett skämt, nu fortsätter vi som vanligt. Jag hoppas jag har fel.

Jag har inte läst artikeln, men ibland kan humor fungera som tankeställare. Bra vore om de följde upp den påhittade artikeln med en seriös debatt, där de som skrattat får sätta skrattet i halsen. Men det är en fin linje att balansera på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp