April april...?

Det trista är ju att det förväntas vara ett uppenbart skämt att kommunen skulle satsa 78 miljoner på kvinnors idrottande. Och jag kan må lite illa bara av att tänka på alla gubbar som genast fattar skämtet, "hö hö, 78 miljoner för att småtjejer ska få leka med maten". Och lika ledsen av att tänka på alla ryttare som först efter ett tag inser att det inte finns på kartan att någon skulle satsa på dem.
 
Lokaltidningen hade följande artikel som aprilskämt idag. Jag har funderat på det och varit provocerad av det hela dagen och jag kan inte se skämtet. Jag tycker inte att vilja skapa debatt är ett skämt. Om man tycker att det är ett problem att det satsas mycket pengar på en viss idrott (i det här fallet hockey) kan man väl bara skriva det? Ett problem bli väl varken mindre problematiskt eller mer roligt för att man vänder på det?

http://www.blt.se/karlskrona/hockeyn-far-sta-tillbaka-for-satsning-pa-ridsport/

Jag började fundera på om jag helt tappat sinnet för humor och min ironiska ådra som helt missat att det här är ett aprilskämt anno 2015, men blev lugnad av min vän som påpekade att vi tog oss igenom hela 90-talet utan att avskaffa aprilskämtet och att det här därför inte borde kunna klassas som aprilskämt.

Finns detta redan som tråd får någon gärna koppla ihop det. Det tar som lite tid att skriva på mobilen.

Nej det är lite udda, skulle det vara ett skämt att göra en ganska rimlig satsning på ridsport. Ok kanske några miljoner för mycket men för att det skulle vara ett skämt behöver de dra till med 7 miljarder och Malin Baryard som ridlärare.
 
@ricca och @Marvin Jag välkomnar absolut en debatt om satsningarna på hockeyn och handbollen i Karlskrona. Jag förstår bara inte varför debatten måste väckas genom ett raljerande över satsningar på kvinnor och kvinnoidrott och dessutom i formen av ett skämt? Jag är även rädd att även debatten kan utebli just för att det hela kan avfärdas som ett skämt: det är absurt att vilja satsa så mycket på kvinnor, men det var ju bara ett skämt, nu fortsätter vi som vanligt. Jag hoppas jag har fel.

Håller med i det som citeras på BLTs svarsartikel: http://www.blt.se/blekinge/blts-aprilskamt-vackte-kanslor/
”Mkt elegant aprilskämt i BLT idag! En "hästspark" i två steg som nu kommunen måste svara med: nä, vi satsar inte på tjejer!”

Jag tror det är helt rätt att öppna just denna debatten med ett skämt, annars hade det blivit "jaja nu kommer det där hästfolket och gnäller över pengar igen". Kristina Printzlow är ju inte dum liksom...
 
Håller med i det som citeras på BLTs svarsartikel: http://www.blt.se/blekinge/blts-aprilskamt-vackte-kanslor/
”Mkt elegant aprilskämt i BLT idag! En "hästspark" i två steg som nu kommunen måste svara med: nä, vi satsar inte på tjejer!”

Jag tror det är helt rätt att öppna just denna debatten med ett skämt, annars hade det blivit "jaja nu kommer det där hästfolket och gnäller över pengar igen". Kristina Printzlow är ju inte dum liksom...

I så fall är jag inte emot :)
 
Håller med i det som citeras på BLTs svarsartikel: http://www.blt.se/blekinge/blts-aprilskamt-vackte-kanslor/
”Mkt elegant aprilskämt i BLT idag! En "hästspark" i två steg som nu kommunen måste svara med: nä, vi satsar inte på tjejer!”

Jag tror det är helt rätt att öppna just denna debatten med ett skämt, annars hade det blivit "jaja nu kommer det där hästfolket och gnäller över pengar igen". Kristina Printzlow är ju inte dum liksom...

Det gäller bara ATT det följs upp ordentligt. Annars blir det bara tragiskt.
 
Det trista är ju att det förväntas vara ett uppenbart skämt att kommunen skulle satsa 78 miljoner på kvinnors idrottande. Och jag kan må lite illa bara av att tänka på alla gubbar som genast fattar skämtet, "hö hö, 78 miljoner för att småtjejer ska få leka med maten". Och lika ledsen av att tänka på alla ryttare som först efter ett tag inser att det inte finns på kartan att någon skulle satsa på dem.

Ja och hur illa skrivet var det inte?
Finns det inga krav på grammatisk korrekthet i tidningarna?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp