Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.

kicket

Trådstartare
Startar ny tråd nu ...Ameo brukar vilja att vi bryter vid 1000 inlägg så det inte blir så tungladdat.Här är länk till den andra tråden...
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=905073&page=51

Här hemma står allt rätt still nu... Sulana är fet...forutom sin fölmage som knappt borde synas än. Hon är helt hopplös att försöka få ner i hullet. Har någon konstig form av knöl fetma...eller snarare valkfetma...:rofl:
Lisa har fullt upp i skolan (9an) o siktar på ett så bra betyg som möjligt,så ridningen ligger helt nere fn.
Hon rider vår 2.5 åring 15min 2 ggr/v. Det är allt. Hon är nu riden 8ggr o går alla gångarter under ryttare. Ska ridas 2 ggr/v nov ut o sedan vila tom mars.

Även Salle står utan ryttare fn... men han är i toppkondition då han busar hela dagarna med vår 1.5 års hingst. Han är så snäll mot honom att unghingsten får bestämma helt vilken foderhög han vill ha. Salle flyttar så snällt på sig.
Det är kärlek på hög nivå mellan de två. Salle var så lycklig att få sällskap.
Ibland efter leken så ligger de helt utslagna bredvid varandra, tätt ihop.:love:

Så...vad har ni för roliga planer -09?
Sulana ska betäckas om med hbl hingst är planen. men i år har jag fått lära mig den hårda vägen att allt inte går som det ska...
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Får hjälpa till att "putta"...
Går i funderingar just nu betäcka eller ej...
Det är ju ändå en hel del arbete som blir, men vi är ju väldigt nöjda med årets resultat.

Har lite funderingar på en "gammelman" e. Grojor ar en viss förkärlek för just den gamla stammen.
Dessutom har denne gammelman ett underbart psyke.:laugh:

Fick "damerna" själva bestämma hade de redan varit på besök hos denne gentleman.

För övrigt skall jag försöka få ut ungarna på tävlingsbanan i vår.
Sitter just nu och "förbannar" mig själv..
Varför? Jo hovis var ut i veckan, ny sådan.
Han undrade om vi inte skulle ha skor.
Nä de brukar gå barfota svarade jag.
Ångrade mig igårkväll SNORHALT ute...
Får nog överväga samt krypa till korset och ringa hovis..
mvh El
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

:)Har börjat läsa om blodslinjer, arabtyp mm gammal litteratur och en del äldre artiklar från SAM bla.
Hur många är det som änker på vilken strain hästen har och avlar man på det med tanke på typ?
Det är jobbig läsning men intressant, och här ser man verkligen att en arab kan ha många typer innom rasen, eller?
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Och här står det inte stilla......
De senaste 15 åren har jag åkt häst någon gång ibland..innan red jag väl mer aktivt på min islänning. Nu har jag fått ett rejält hjärnsvirr och har börjat på ridskola för att bli lite mer uppdaterad i ridkonsten. Kände att min balans borde väckas upp under trygga förhållanden (slippa tänka på fasaner som hoppar upp ur diket, rådjur som studsar fram osv). Märkligt är iaf att
balansen ramla på plats efter 15 minuter!! Ridkänslan fanns kvar och det trodde jag aldrig! Så glad jag är!
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

:)Har börjat läsa om blodslinjer, arabtyp mm gammal litteratur och en del äldre artiklar från SAM bla.
Hur många är det som änker på vilken strain hästen har och avlar man på det med tanke på typ?
Det är jobbig läsning men intressant, och här ser man verkligen att en arab kan ha många typer innom rasen, eller?

Jag tycker också det där är svårt, jag blir alldeles snurrig i huvet när jag försöker förstå mig på det.

Undrar hur viktigt det är i moderna sammanhang. Vad säger avelsfolket?
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

kl

Jag är lite nyfiken på vad ni funderar på för hingstar till era ston nästa säsong!

Själv sitter jag och letar hingst till åtminstånde två av stona men det är så svårt...
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Jag funderar som sagt på Elcatero till mitt sto. Jag tror de skulle passa bra, så jag ska försöka åka och titta på herrn framöver.
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

om du ska åka o titta på elcatero så hänger jag gärna på!!!

har aldrig sett honom och det är riktigt synd, för man hör ju så mkt om honom!
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Jag funderar på Ta Nox, emn även Plagiat tycker jag verkar intressant :laugh:
// Anna
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Här står aveln still för tillfället.

Är rätt glad nu i efterhand att det inte blev någon betäckning av Exelencja i somras då jag själv väntar tillökning i april.

Troligen blir det inte någon betäckning till sommaren heller, men det kan man aldrig säga säkert ;)
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Grattis!

Själv så funderar jag på Medalj innan han ev kanske lämnar in, har ett sto på foder som skulle kunna passa, men ska fundera o räkna lite till. visar sig till våren
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Här står aveln still för tillfället.

Är rätt glad nu i efterhand att det inte blev någon betäckning av Exelencja i somras då jag själv väntar tillökning i april.

;)

Jag tycker då rakt inte det låter som att aveln står still, bara att den tillfälligt bytt inriktning:angel:


Lycka till förresten
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Särö, strax under göteborg om jag inte misstar mig, blir en bit o åka, men det blir nog bra! var ju även frågor om nån var sugen på färsk efter honom, så vi får se!
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

*KL*

Jag ska låna mage på ett sto som ägs av en här på buke till våren, hon är nu dräktig och är beräknad 7 maj. Så i Juni kommer hon betäckas med en hingst som fall mig i smaken. Han heter Crown Prince e. Salaa El Dine u.The Egyptian Princess.
Stoet i fråga jag ska låna mage på är Louyoune e. Ramses u. Loufianaah.

Tror detta kan bli en bra kombination och stoägaren själv har fått hjälpa mig då jag inte är bra på den exteriöra sidan. Och enligt henne så är det en helt ok hingst så vi får se.

Jag ska och se honom i februari om inte längre fram. Ska bli himla spännande och ska då ta med mig fler så jag kan få höra andras åsikter :)

Jag ser fram emot denna betäckning och hoppas den går vägen, det blir min andra betäckning/uppfödning och jag är så glad.
Är tänkt att blir det ett sto ska den behållas men blir det hingst blir det nog försäljning. Men man vet aldrig.
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

KL

Jag kommer nog inte att betäcka Illuztra nästa år, blir det betäckning blir det troligen med någon hingst som står på semin. Däremot ska jag försöka ta mig till Kumla med hennes två tidigare föl, Witezz 1 år och Shahzam 6 årig vallack. Men det beror på hur Witezz utvecklas under vintern och hur mycket tid skolan kommer ta i vår.

//Olivia
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Jag har ett 2,5 årigt sto efter Dali ss. Undrar om det är någon som vet något om denna hingst eller var han finns?
Sen undrar jag om någon vet vart man kan få tag på någon som visar upp araber? Min unghäst (Blini) har varit utställd som föl och ettåring så skulle vilja ställa ut henne som treåring, men känner att jag inte kan göra det själv då jag inte har erfarenhet av det och inte heller vet vart man ska vända sig för att anmäla sig till en utställning?
Tack på förhand Elina :)
 
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Om du går in på sahf hemsida så kan du säkert hitta alla uppgifter om utställningar där. Det är nog inga förrän i vår...försommar.
Visare är jag dålig på neråt i landet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp