Bukefalos 28 år!

Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Min lilla Bulle är efter Ffatal Attraction, fantastiskt lynne, orädd, lojal, ganska stor 153-154 (liten mamma), bra typ och supersnäll att rida. Vi kämpar med både dressyr och hoppning, har startat några gånger i dressyr för rutinens skull. Att vara kille med mycket att titta på är inte alltid det bästa för koncentrationen ;) Han har fått mycket bra vitsord från tränarna, han är känslig och behöver tid men en dag så... Överraskar alla med sin gång när han väl slappnar av och kommer igång. Har ärvt latheten av sin mor :) En fantastiskt trevlig och läthanterlig hingst, helt okomplicerad att ha med sig. Min lilla bebis :love:

Don Bull
2003
Ffatal Attraction - Doda ( Endel)

donbull.jpg
Har köpt bilden men har inte orginalet på denna datorn om någon undrar...

P1010067.jpg



Alex
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Nu är jag lite irriterad... gissa vilken hingst oppreva tar in 2009?

jo... min hästs mamma helbror :mad: jag tycker han är skit snygg på alla vis och har lovat mig själv att använda honom nån gång (dock inte på Pselma) och nu ska jag ju köpa ett sto förhoppningsvis, och jag hade ju tänkt tävla 2009, men det ser ut som att jag får strunta i det!

min planering föll som en fura!!

men snygg är han! :d:love:


aja.... köpa ett sto som passar honom då :D
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Jag blir mer och mer övertygad! Din tjej verkar också härlig, och det gläder mig mycket att hans avkommor verkar få bra psyke och kropp för att jobba! Jag har börjat intressera mig för körningen, och där underlättar det mycket om hästen inte har nerverna på utsidan.
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Vi hade ju fördelen när vi köpte vår Dam att bo hos Tjust araber en helg.
Vi fick då träffa Elcatero, mor samt mormor & flera syskon till vår dam.

Detta var en stor fördel att kunna träffa "alla" släktingar under denna helg & då kunna bilda sig en uppfattning innan köp.

Kan lova att vi bestämmde oss denna helg för köp.
Elcatero är själv mycket trevlig .
mvh El
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Det låter onekligen som ett bra upplägg. Han står inte så långt ifrån mig, så om jag är välkommen kommer jag åka och hälsa på innan jag bestämmer mig. :)
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

puttar upp tråden med en fråga om vad ni andra tycker om hingsten Adawy?
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

jag vet inte riktigt vem han är merän de bilderna på Opprevas sida. Skulle vilja se en uppställd bild på honom där man kan se hur han ser ut mer noggrannare. På de bilderna har han antingen ryttare på ryggen eller så busar han i någon konstig vinkel;) Han ser ut till att ha rätt grov hals, men det kan kanske vara positivt till många ston.
Har träffat lite Crusader hästar och har gillat dem.
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Kan det vara att ingen sett honom live?
Att tycka en kritvit arabhingst är fin på bild är något annat än att tycka en arabhingst är en bra avelshingst exteriört.
Man får se lite mer och bättre av honom först.
// Linda
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Ja, det är samma här.

Jag vill se en bättre exteriör bild. Men sedan är det idag nästan ett måste för mig att se hingsten live då min åsikt om hingstar ändras så mkt när jag gör det.

Jag tycker däremot att det ser ut som han har en perfekt hals. Sitter precis där den ska och är välformad med god längd.

Roligt att vi hade så olika uppfattningar efter att ha sett hans hals på bild.
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Jag tycker Adawy verkar väldigt intressant, inte minst för att han har använts så mycket inom ridningen. De spanska linjerna på faderssidan är spännande, och Crusader har jag alltid gillat.
Tycker om Adawys uttryck och hals, även hans huvud med de stora ögonen. Ska åka och titta på honom och boka in ett av mina ston.
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

fast kritvit är han knappast ;)

Jag har ju sett hans helsyster flera ggr och säger bara me like, hehe annars hade jag nog inte köpt Pselma ;)

det jag gillar är att de tar in en hingst som gjort nåt inom ridningen oxå och det är väl första gången? så jag tycker det behöver uppmärksammas lite! sen är han min drömhingst utifrån de bilderna jag har sett innan, men vet inte om jag har sett nån exteriörbild på honom... kollar runt lite och om jag hittar nån så lägger jag in den här!
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

hittade bilder! dock inga exteriörbilder, men man ser frambenen iaf!

Audreys1+291.jpg


foto av dean ingham!

Audreys1+284.jpg


sen hittade jag bilder jag inte kunde lägga in, men scrolla neråt så finns dåååliga exteriörbilder på honom, men han var bara 4 år där så förhoppningsvis har han utvecklats lite ;) http://64.233.183.104/search?q=cach...tm+adawy+(borneo+x+ashiqa)&hl=sv&ct=clnk&cd=5


adawy1.jpg

foto erwin escher
adawy2.jpg



_MG_2986.jpg



hittade ju lite fler bilder som jag aldrig hade sett förut så det var kul, men jag hoppas att han har utvecklats sen 4 års åldern för den där skulle jag inte lägga på mitt sto iaf :angel: men han ser ju betydligt bättre ut på de nyare bilderna!
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

*kl*

Hej hej alla!!
Har prec. köpt mig min första arab. ett litet sto e. Sparto u. Borowka
Hela stammen på www.sahf.se (Sök på Bozaida).

Har planerat att betäcka henne till våren, men vet dock inte vilken hingst... :confused:
Gärna en i Skåne eller i närheten, färg spelar ingen roll, men gärna nedärva storlek (gärna riktigt stort... :p), bra överlinje och bra steg, då det är det jag tycker hon brister i...

Bilder finns här, dock konstig vinkel, hon är tjock, smutsig och omusklad, men kommentera gärna allt ni kan!! Vad tycker ni mer jag ska titta efter när jag tittar på hingst?? Fölet ska förhoppningsvis kunna bli en bra brukshäst med inriktning mot dressyr. Tänkte börja lite med utställning också bara för skojs skull.

http://www.pixbox.se/alb_show_id953510_page0.html

Tack
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

Är hon krubbitare?
Eller går hon i fel form i ridningen? Skulle leta efter en hingst som även har en bra hals då hennes är väldigt grov.

Grattis till din första arab o lycka till!
Välkommen i arabvärlden...
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

näää... det är hon inte...
Men hon är fet, felriden (riden av en som inte kan rida och som bara har varit ute och flängt i fullt ös... :crazy:)
Men det rättar man ganska snabbt till.. Sen så är det ganska konstiga vinklar på bilderna.

Till er alla:
Jag har hittat 2 hingstar som är intressant..
El Waldo och Rohara Bacora

Vad har ni att säga om dessa?? :D
 
Sv: Arabavel 2008 forts.

om jag vore dig skulle jag leta efter en hingst med mkt bra hals och överlinje, gärna en riktigt kort och stark rygg!

rohara bacara är ju efter padron psyche och det kanske inte är den bästa stammen om man letar efter en riktigt bra rygg då det finns relativt många examplar med lite veka ryggar där...

rent generellt skulle jag inte titta på utställningshingstar eftersom deras ryggar är mer oprövade, men kanske en kort och kompakt galopphingst? kort och kompakt är dock svårt att kombinera med en riktigt bra hals.

en fråga är ju oxå vad du vill behålla hos stoet? har hon några kvaliteer som du absolut inte kommer vilja välja bort? som du alltså vill att hingsten ska ha.

generellt känner inte jag (som okunnig amatör) att någon av de hingstar du nämner skulle kännas rätt för ditt sto, men det är mer magkänslan liksom....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 959
Senast: Johdan96
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
75 376
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 518
Senast: Uttern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp