Bukefalos 28 år!

Araber, finns det fler?

T

TriSSo

Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En stor applåd till er alla som inte krånglar till det!

Undrar, ser dock inte så mycket araber här ute? Visst är det fler än jag som rider akademiska ridkonsten med det arabiska fullblodet? Vill gärna se och höra hur det gått/går för er. Kanske visa lite bilder för oss?

Rid väl och skratta tillsammans!

-Sara
 
Sv: Araber, finns det fler?

Ja då, jag rider AR på min bruna ökenhäst. 19-åring e: Gard
u: Amande Douce ue: Alrex
Vi har tränat i drygt 2.5 år nu och det har gått mycket framåt.
Bilder har jag inga upplagda, så det får bli imorgon om jag hittar någon jag vågar visa :angel:
 
Sv: Araber, finns det fler?

Jo, jag rider också akademiskt på en arab, sedan hösten -06. Wodna, f -90 e. Karnawal u. Woalka. Det går jättebra och hästen är mer harmonisk, välmusklad och lydig än någonsin. :) :love:

Har några bilder inlagda i nån tråd för längesen. Har tyvärr inga nya bilder och vill gärna visa nu och inte årsgamla bilder.

Har inte du några egna bilder på din häst? Och vad är det för toto du har?
 
Sv: Araber, finns det fler?

Jag har en liten arabfröken som jag försöker rida lite "akademiskt" på. Alltså, jag rider för tränare som rider och undervisar mig åt det hållet. Den gamla ridningen, eller vad man ska säga. Dock är jag inte så insatt i de olika ridstilarna, men nått liknande, fast på nybörjarnivå än så länge.

Bilder på mig och Ella finna här. Dock har vi utvecklats väldigt mycket sedan vi bytte sadel i vintras, och hon har blivit mycket friare i sina rörelser. Men tyvärr är det svårt att få några bra bilder när man inte har nån ridbana att hålla till på.

www.magic-cinderella.pixbox.se
 
Sv: Araber, finns det fler?

Jag har oxå en arab!
Men inga ridbilder ännu.
Hon har blivit mycket harmonisk och arbetsglad på sistone. Rider rätt försiktigt och lugnt med tanken åt det akademiska hållet.

Hon bjuder till bättre än nånsin förr och verkar trivas med träningen. Förr har hon plötsligt kunnat stega iväg mot utgången och bara velat rejsa runt på skogsvägar.
Men nu har hon hittat ett lugn och svarar ärligt på fina signaler och är så mysig!

Jag gör en liten före o eftergrej!
Första två är bilder från då hon var ny i byn. Hade ingen sadel så hon fick låna russets.. hrm.. Lite tunn o otränad. Ville bara "jaga bilar" som verkade varit den enda sortens ridning sista åren. Något ovillig att slappna av!
nitany.jpg

Femton år och lite mer massa på kroppen. Min fina fröken! Nu börjar hennes guldålder! Längtar efter varje ridpass!
mars08010.jpg
 
Sv: Araber, finns det fler?

Wow, gud va snygg hon blivit i kroppen! :love: Mycket bra jobbat.
 
Sv: Araber, finns det fler?

Åh tack!
fast jag har inte jobbat så värst mycket! har bara sent om sider insett saker o ting, som att hon inte tål vissa saker, då maten stämmer kan hon träna o bli fiin!
Åldern gör väl sitt oxå!
Fast det är ganska häftigt att en häst som aldrig tagit ett galoppsteg i lugn o ro (studsat, hetsat o varit allmänt av på mitten o crazy vid insikten om att matte tänkte the G-word!) på ridplan nu luffar på varv på varv utan att ligga på, i rund form och jobbar som fanken, -häst utbytt??:confused::)
 
Sv: Araber, finns det fler?

Jag har också en arabdam, på 16 år. Vi har kännt varandra i 12 år och mest skogmullat och myst tillsammans.
Jag har egentligen varit intresserad av AR i många år, men det är först sen december som vi börjat träna regelbundet. Det är jätteroligt, äntligen har jag hittat hem och jag längtar till varje lektion.
Ryttarföreningen jag är med i har lagt ut bilder på AR kursen vi var på, men kommer jag inte åt dem just nu. Jag har tyvärr inga andra ridbilder.
 
Sv: Araber, finns det fler?

Sicka vackra araber ni alla har! *skimmlar i all ära:bow:* hehe. (Får la säga så då jag oxå har en skimmel) hehe, han blir fem i år och vi är dock fortfarande på en nybörjarnivå. Har inte haft han så länge än, köpte han i januari tror jag det va.. Men vi trivs bra tillsammans och jag tar allt hans bus & alla livliga avkastningsförsök med en nypa salt;) Fast det blir bara bättre & bättre måste jag säga! :D
(Ursäkta nosgrimman, den kasar ner jämt:crazy: Ska göra ngt åt det lovar :p)

19586617.jpg


/Sandra
 
Sv: Araber, finns det fler?

Fining! Han har samma svarta höger fram som min lilla!

Det luktar som om jag kanske får (!) en kamera i födelsedagspresent, och då kommer pållan bli dokumenterad i rörelse!
..Om dom stoppar med en liten glad fotograf i paketet alltså..:crazy:
 
Sv: Araber, finns det fler?

Fining! Han har samma svarta höger fram som min lilla!

Det luktar som om jag kanske får (!) en kamera i födelsedagspresent, och då kommer pållan bli dokumenterad i rörelse!
..Om dom stoppar med en liten glad fotograf i paketet alltså..:crazy:

Vill se massa bilder!!! Kom igen nuu!!! :rofl:
 
Sv: Araber, finns det fler?

pic_show_id19039084.html


Harmonie innan hon kom till mig

nu har hon blivit lite fetare:P men vackrast ändå för mig:heart

pic_show_id19480960.html

pic_show_id19480965.html

pic_show_id19480969.html



/Liv o Harmonie
 
Vackra tack!

Vilka bilder och va kul att det finns fler som tänker harmoni tillsammans med dessa vackra hästar!

Har själv en kär tjejkompis på 11 år som jag egnar min lediga tid till. Vi tränar lite sporadiskt och det går rätt så bra. Köpte för ett tag sedan en bättre beg. bent-sadel som sitter riktigt bra. Det har faktiskt gjort sitt!

Ska försöka få fram lite bilder, det skulle vara kul att få visa. Har filmats under ridningen, något som jag varmt kan rekomendera! Det går lära sig väldigt mycket av det!

Rid väl,

Sara och Katrisza
 
Sv: Araber, finns det fler?

Jag fick hem en outbildad ökenräser i söndags som jag ska börja med från början. Han ska bara få chansen o landa lite först:angel:
Bra sugen är jag på att börja.
/T
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 538
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 347
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Anonymt nick men "van"(?) bukefalist... Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Egentligen undrar jag om det finns flera som inte har...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 407
Senast: modig2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp