Bukefalos 28 år!

Arabsto - frieserhingst

Sv: Arabsto - frieserhingst

Ingen ny tråd än men här kommer en ny bild i alla fall så länge. Duchesse igen:

DSC_0023r.jpg


Å så en liten film:

http://www.youtube.com/watch?v=WXnQ9LiWg7Q

Det där var ju en läcker dam!
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Hej igen, det verkar lite öde i tråden! Försöker blåsa liv med lite nytagna bilder i solskenet!
Har tömkört Blekie idag och hade kameran med. Hon gick riktigt fint, men ser ut som en grå dammråtta i pälsen:( Hon är så fet i hårremmen att det nästan ser värre ut efter borstning. Men bättre tider väntar!
025-Kopia2.jpg

038.jpg

048.jpg

En bild från mars-10
DigitalkameraMars2010031-1.jpg
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Tycker hon ser väldigt fin ut! Våra skimlar här hemma ser däremot inte riktigt kloka ut nu! Dom njuter av att den härliga leran har tittat fram efter vinterns snö och dom vältrar sig i geggan varje dag... Väl ingnodd lera är inte att leka med på ljusa hästar! :crazy:

Jazze är ju inte så ofta här på buke numera så jag tar mig friheten att lägga upp några bilder på hennes Cashmere som jag tog igår. Hon är ju trots allt liiite "min" - inackorderad här och dessutom vår uppfödning. ;)

DSC_0036r.jpg

DSC_0024r.jpg

DSC_0021r.jpg


Å så en liten film på Cashmere:

http://www.youtube.com/watch?v=GftC-GQcooI

Å en liten film från i vintras på Chantilly:

http://www.youtube.com/watch?v=h45wexpgAnU

Å en på Duchesse (Fast den kanske jag redan har lagt upp tidigare?):

http://www.youtube.com/watch?v=WXnQ9LiWg7Q

Ska försöka filma Chantilly och Duchesse snart igen nu när vi blivit av med snön..
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Vilka läckra hästar och vilken duktig fotograf!
Jag lyckas aldrig få det så där "showigt". Kul med svansarna, de ser ut att vara ljusa under, stämmer det?
Visst är det jobbigt med all lera nu, men är det inte så att skimlar ofta skitar ner sig mer? Jag upplever att de är värre än andra, kanske någon instinkt att kamouflera sig?
Hur är Chantilly (06:an) ridmässigt?
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Chantilly är inte inriden än. Hon var så fruktansvärt omogen i skallen som tre-åring, ville inte lyssna och ta till sig alls så vi bestämde oss för att vänta tills hon var fyra och nu är hon mycket bättre. Hon ska faktiskt lånas ut till en satsande dressyrryttare som ska utbilda och meritera henne så hon lämnar oss nu om någon vecka. Blir lite sorgligt att vara utan henne men det ska samtidigt bli jättespännande att se vad hon kan åstadkomma! :laugh:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Vad klokt att hon fick vänta ett år för att mogna. Hoppas det går bra för henne, det måste vara en läckerbit att sitta på. Så rejäl men ändå elegant...:love:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Blekie är jättefin, hon blir nog grövre än våra med arabmammor. Känner igen det där med fettig päls, jag duschade 4 av mina hästar i söndags och dom blev som nya :) Här kommer en bild på Arda som är 4 år och ny duschad:

DSC01408mindre.jpg


Malin: Vad jobbigt att lämna iväg Chantilly men ändå kul! Ska bli jättekul att se hur hon gör sig som dressyrhäst :)
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Kanske skulle våga mig på att duscha.... Vi har ingen möjlighet att göra det inne, så det får bli trädgårdsslang med varmvatten. Kan bli ett äventyr, vi får se! Hon behöver nog fälla av lite mer först, just nu ramlar stora tussar.

Tycker Arda ser jättefin ut, har hon redan sommarpäls? Rider du henne nu?

Jag tror också att Blekie blir grövre än era med arabmammor. Tycker inte det finns mycket som påminner om arab i henne...vet inte om det är så att frieserston slår igenom mer, eller om det är slumpen. Hoppas hon inte blir för grov bara, jag ville ju ha en lite lättare modell! Hon är ca 154 cm nu, hoppas hon stannar på ca 160.
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Jag körde trädgårdsslang med varmvatten, hon har absolut inte sommarpäls utan är bara blöt på bilden. Här är hon när hon har torkat:

DSC01410.jpg


Jag har "ridit in" henne i vinter men nu har hon fått vila ett tag sen jag satt på henne sist. Får se hur jag gör med henne om jag behåller henne eller om jag ska sälja, vill helst inte men jag har för många hästar :(
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

roligt att se era bilder och filmer! :-)

här är nya på min:

4.jpg

6.jpg

8.jpg

12.jpg
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Vilken skönhet! Jag som har minne som en guldfisk har ju glömt vem du är:crazy:
Var det du som hade både mor o far till din unghäst?
Jag ser på bilderna att han "kastar med huvudet". Har en gammal arabkorsning som gör så når det är nå´t spännande på gång, och min frieser-arab korsning gör likadant! Är det typiskt för araber? Det är ett härligt uttryck, de visar sin förväntan o spänning så tydligt:love:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

ja det är jag som har mamman o pappan.

nej han kastar inte med huvudet, han tuggar på grimskaftet :laugh:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Jo, det ser jag ju nu! Men är det så att araber gärna kastar med huvudet vid lycka o spänning, eller är det bara mina som gör det.......min gamla korsning börjar i god tid när han är på väg hem efter en ridtur...blotta tanken på havrehinken hemma får honom att "kasta med huvudet" i cirklar:laugh:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Nä förstår inte alls vad du menar Lena!:eek: ;):D

Madame El Witesse i sitt esse:

ElWitesse1.jpg

DSC_0080r.jpg

DSC_0028r.jpg

DSC_0029r.jpg


Kul att se alla era bilder! Är det våren som gör att man kommer igång och får lust att fota lite igen kanske?

Här är det mycket som händer just nu. Har fölvakat på Märta (fullblodet som ska få frieserbebis) 4 nätter i rad nu. Hon har gigantiska vaxproppar, slemproppen har gått och bäckenbanden är släppta men hon kniper ändå...

I förrgår blev Duchesse såld så hon lämnar oss snart och hon hamnar hos ett par som har två friesers sen tidigare, varav den ena också är efter Melle. Paret rider båda två och tränar klassisk dressyr - väldigt trevliga och väldigt noggranna. Hon kommer få det jättebra, det är jag övertygad om!

Chantilly åker iväg på måndag. Och så ska också min gamle arabvalack ut på foder för ev köp - han hamnar förmodligen hos sin förra ägare som blev nostalgisk när hon såg annonsen.

Usch vad det blir tomt och konstigt! :( Men det kommer ju ett par nya småttingar och fyller på som tur är.
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

:) Hej Allihopa, här igen!!
Oh så fin din pojke är Stilett!!:d
Härligt med en massa nya bilder och filmer på Allas finingar:love:
Fortsätt med det!! Jag har ju min alldeles egna fotograf, Malinj:bow:

Till T.S!!
Stort Grattis till din fölis, Arab/PRE, Salander!!:love:
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Kl:

Här kommer dagsfärska bilder på min 1 åriga frieser/arab Dytmer Junior :)

SytmerochTaggen023.jpg


SytmerochTaggen044.jpg


SytmerochTaggen007.jpg


Dom vita fläckarna på 2 av bilderna är, javisst, SNÖ!?

Stilett: Han blir bara finare och finare din grabb :)

LenaJ: Mitt arabsto slänger inte med huvudet men hennes dotter gör det väldigt ofta, dock inte hennes bröder.
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Sååå fiin han är miniDytmer:d Blir en stor pojk han oxå ser det ut som;)
Kul att du fick med honom här, var längesedan jag såg bilder på honom!!
Kramen!!
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Tack Jazze :laugh: Jag tyckte det var dags att han fick lite utrymme här i tråden ;) Han har sett ut som en björn i vinter så jag har inte fotat honom nånting förrän igår. Synd bara att solen försvann och det började snöa!? Är f*n sjukt kallt ute nu så det skulle inte förvåna mig om det kommer snöa idag också :(
 
Sv: Arabsto - frieserhingst

Det var verkligen dags att han fick lite utrymme i tråden - hade nästan glömt bort att du har kvar honom! ;) Fast jag håller med dig - det blir inte lika roliga bilder under årets raggigaste tid...

Tycker han ser ut att ha utvecklats fint i vinter. Svårt att jämföra med dom andra när han är så ung men jag tycker det ser ut som att han har lite kortare rygg än dom andra grabbarna, stämmer det? Lite mer Arda-typ över honom? Snyggt och proportionerligt huvud har han också.

Hur ska du göra med den killen? Sälja nu, när han är större eller behålla?
 

Liknande trådar

Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp