Arbetsförmedlingen, vad gör dom??

Jag måste fråga: vad vill ni att arbetsförmedlingen ska göra? Vad hade ni för förväntningar som gör att ni är så besvikna?
Nu har jag som sagt inte haft någon kontakt med dem sen -97... :angel: Men då hade det kanske varit bra om de inte hade sagt att det inte var någon idé att söka jobb, det var bättre med ungdomspraktik... :crazy: Och kanske inte bli sura för att jag slutade ungdomspraktiken innan mina sex månader eftersom jag fick ett jobb, det blev ju massa extra jobb för dem... :meh:
 
Jag måste fråga: vad vill ni att arbetsförmedlingen ska göra? Vad hade ni för förväntningar som gör att ni är så besvikna?
Tja jag är egentligen mest besviken på att jag MÅSTE infinna mig en viss tid för att lämna in ett papper jag kunde ha skickat (bor en bra bit bort, kostar mig både tid och bensinpengar)
Sen undrar jag ju angående det uppdrag de enligt sin egen hemsida har

http://www.arbetsformedlingen.se/Fo...slos-lange/Jobb--och-utvecklingsgarantin.html

Nej, jag har inte fått erbjudande om varken det ena eller det andra... Däremot fått nej på de förslag på aktiviteter som skulle kunna få mig i arbete snabbare...
 
Något som jag också tycker verkar underligt är att när min svägerska var arbetslös, var det väldigt viktigt att hon sökte alla möjligt och omöjliga jobb, oavsett om hon hade utbildning eller bakgrund som passade tjänsten eller inte.
När min dotter var arbetslös efter skolan, och ville att dom skulle skriva in att hon var villig att ta vilket jobb som helst i princip, var det tydligen helt omöjligt att göra då hon gått naturbruksgymnasium, och därmed tydligen endast skulle kunna söka jobb inom jordbruk och hästnäring...
 
Min tanke i ämnet är "det beror på".

Jag har haft en lång sjukdomstid i min bakgrund och när man är så pass långt kommen i sin rehabilitation att det är dags för arbetssituationen så finns det nästan hur mycket hjälp som helst inom AF. Jag kom i kontakt med en SIUS-coach som hade som uppdrag att hitta ett jobb till mig. Att söka upp en arbetsgivare och helt enkelt sälja in mig som potentiell arbetskraft.

När jag däremot gick in o skulle skriva in mig efter att ha varit student så var det helt andra bollar. Nonchalerad, okunnig personal om regler, taskigt bemötande, etc. O jag var inte där bara en gång...utan fler. Just för att jag blev nonchalerad.

Så...det beror tydligen helt o hållet på vad du har för bakgrund.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 697
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 435
Senast: Korven
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 145
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp