Bukefalos 28 år!

Arbetslös kontorsdag hemma o gråväder ute

Matat katt
Matat mig
Kaffe kaffe kaffe
Arbetsförmedling
A-kassa
Vintersol

Ljudbok i bakgrunden

Trött o frusen... :(
 

Så här lätt är det att komma i kontakt med A-kassan...
"Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor. Vårt telefonnummer är
0770-77 77 88. Vi har telefontid måndag till fredag 9.00 till 11.00 för ersättningsärenden.
"
Varför har alla byråkrtiska tjänstemannakontor bara 2 timmars telefontid måndag till fredag?

Tar slut för idag. Jag har i alla fall fyllt i tidrapportering och skickat begäran om arbetsgivarintyg...

Har fått brev också om att jag inte sökt tillräckligt med jobb i oktober... men det hoppas jag att arbetsförmedlaren har rett ut.

Nu ska jag förbereda mig inför mitt sista uppdrag i fritidsnämnden i morgon, kort nämnd, samt återlämnande av IPad och låstagg.

Samt avboka träning på USÖ och möte med kurator i morgon (kurator var just om A-kassan och eftersom jag inte har något nytt just nu, tar jag det via mejl)

Får se om jag orkar ta tag i formuläret att fylla i från Vintersol senare i kväll, eller om jag ska ta det i morgon förmiddag... Som det ser ut nu, vet jag inte om jag har råd att åka - ens i höst, med allt runt omkring.
 
Ja det är irriterande.
De som jag känner till har såna telefontider har det för att kunna handlägga ärenden övrig tid etc.
 
Ja det är irriterande.
De som jag känner till har såna telefontider har det för att kunna handlägga ärenden övrig tid etc.
Mmm... färdtjänsten har två timmars telefontid, två dagar i veckan... Och det tog ett år, för dem att handlägga mitt ärende... Så de kanske använder sina friskvårdscheckar också. Och det unnar jag dem. Det skulle jag också göra om jag fått några av någon arbetsgivare.
 
Mmm... färdtjänsten har två timmars telefontid, två dagar i veckan... Och det tog ett år, för dem att handlägga mitt ärende... Så de kanske använder sina friskvårdscheckar också. Och det unnar jag dem. Det skulle jag också göra om jag fått några av någon arbetsgivare.
Det låter lite med bara två dagar i veckan?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 550
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag studsade up klk 7, för att hinna prata med katten och ta en kopp kaffe. A kom 7.40 och bäddade säng och tog på strumpor. Jag frågade...
Svar
0
· Visningar
599
Senast: IngelaH
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 252
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp