Bukefalos 28 år!

åretruntboende för kanin

marieka

Trådstartare
Kan man fixa till en lekstuga till kaninhus? DEt hade ju varit väldigt smidigt för då hade vi kunnat bygga en permanent rastgård i anslutning till stugan.
är det nån som har gjort det? bild?
vad ska man isolera med så det blir vinterbonat?
 
Sv: åretruntboende för kanin

Vi har haft våra i lekstugan, ingen extra isolering än masonitskivor på insidan (mest för att förhindra gnagning på väggarna) dom hade även ett litet trähus med halm att krypa in i.
Som mest var det - 10 grader i vinter och då fryser givetvis vattnet men ninerna mådde helt ok, åt något mer hö kanske.
Vattnet löste vi genom att bygga en dubbelbottnad skål med en 12V spotlight mellan bottnarna, då frös inte vattnet mer än att det blev en skorpa på ytan och den slog dom själva hål på ( utetemperaturen var då -10 grader) det man ska tänka på är att skydda sladden med något hårdare rör typ elrör.
 
Sv: åretruntboende för kanin

smart med vattnet. Jag har tänkt mig att dörren får vara kvar som ingång för mig och sen har öppning utåt på baksidan eller långsidan. På vintern bommar man igen helt förmodar jag för de vill väl inte vara ute i snön, eller?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 205
Senast: lilstar
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp