Bukefalos 28 år!

Årets födda föl!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att nämna om den är till salu, för såna "annonsinlägg" raderas...)

ALLT som inte är fölpresentation kommer raderas från den här tråden!!
Dvs ALLA "grattis" och "åh, vad söt!" kommer kastas DIREKT... ENBART nya fölungar här!!!

Förra året frågade många om hur man gör när man lägger in foton - läs t.ex i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=510537 så slipper vi alla såna frågor här... ;)
Kom också ihåg att inte göra fotona för stora, så att även modemanvändare klarar av att ladda tråden!

OM du inte har något foto på ditt föl utlagt på webben när du skriver första presentationsinlägget, så går det bra att PMa mig en länk till fotot så kan jag gå och och redigera i originalinlägget och lägga fotot DÄR! Så blir det lite mer överskådligt och förhoppningsvis bara ett inlägg/föl - tråden lär bli lååååång ändå! :D

Ni som redan hunnit få årets första fölungar får gärna lägga in dem här också!

Fölnamnstips önskas/finnes hör hemma på gnägg!
 
Senast ändrad:
Sv: Årets födda föl!

37ede95b.jpg


Hingstföl e. San Remo (Sandro Hit - Donnerhall) ue Rubinstein I
Född 2006-02-17
 
Sv: Årets födda föl!

Hingstunge född 27 januari efter Argentinus-Darco-Voltaire-Jalisco B

Fölet är redan sålt tillbaka till stoets förre ägare i Belgien, men han kommer att gå kvar här hos mig sommaren ut :love:

Bilder har jag tyvärr ej på nätet/i datorn, gubben SKA fixa det :)
 
Sv: Årets födda föl!

Den 5 mars 2006, kl 02.35 kom arets forsta fol hemma hos oss. En hingst e. Derrymore Lad ISH u. Miraco's Must Be Magic ISH

Tyvarr var han inte skack vilket vi hade hoppats pa, men han ar frisk och glad och det ar det allra viktigaste.
coltfoal2.jpg


coltfoal.jpg


(ameo har lagt in fungerande bildlänkar, därav ändringen)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Årets födda föl!

Sto föl 4/3 Molenhorn's Rico - Let's Be the best Ridponny NWR.
Svart med bläs!
 
Re.

Hallå.Nu har mitt föl kommit ca 17 dagar förtidigt alltså igentligen en prematur...Han är e:Santa cruze - Swift,mamman är diplom hon har inte gjort något men lämnat en massa trevliga avkommor som bla är högt bedömda på fölvisningar samt 3 årstester.Det har även blivit någon export.Denna killen som kommer att heta Santiago är lätt ityp och högrest,bli troligtvis skimmel.Fick en liten chock när jag på son morgon skulle fodra när det stod en liten torr pigg kille i boxen.Med hjärtat i halsgropen fick jag kolla så att var okej.Tillsaken hör att 2 veckor tidigare var jag och min syster iväg med två unghästar som skulle löshoppas.På motorvägen i 70 km fick vi sladd och skulle precis kracha in i mitträcket då mirakulöst vände sig hela ekipaget.Bilen snuddade knappt räcket för släpet med hela dess tyngd slungade runt oss runt så vi stod på omkörningsfilen fast i motsatt färdriktning,ALLA var oskadda....Så jag är nog inne i en tur sväng.....det kommer bild på mitt föl senare.

Santiago född 5/3 06
1692734.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Årets födda föl!

Kompisens sto fick en hingst f. 8/3 e. Figaro R-Ganesco-Utrillo-Gaspari-Immer, 113 cm hög, 12 timmar på fotot.

Bovve
 
Sv: Årets födda föl!

Hingst e Bocelli u Wahre Liebe e Warkant-Wendekreis-Novum xx
Mbr, född 11 mars.

Återkommer med foto.

Glad för en frisk o fin fölunge efter vår tråkiga tvillingerfarenhet!

Hälsn Ann
 
Sv: Årets födda föl!

... och här kommer kort på honom, nu döpt till Bonzai, e Bocelli-Warkant. Nyfödd i halmen samt första gången ute, igår, fem dagar gammal.
bonz0312.jpg

bonz0316.jpg

Hälsn Ann
 
Sv: Årets födda föl!

Brunt sto med stjärn och snopp e, Poet - Falleur- Furioso III
 
Sv: Årets födda föl!

Hej!

Vårt sto efter Oldtimer xx - Hartung - Jovial nedkom med ett mycket fint stoföl efter Hip-Hop Hon föddes den 5/3. Hon är brun och rör sig mycket fint. Bild kommer och kan ses på vår hemsida - under "föl" - tryck sedan "stoföl"! (Hennes helbror kan ni se bilder på under "unghästar" - "hoppstammade"!)

Mvh / Fia
 
Sv: Årets födda föl!

*kl*

Åke: Ber om ursäkt för dröjsmålet av dina bilder men här är dom i alla fall...
Du får lägga till dag och stam

IM000474.jpg


IM000493.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Tar mig friheten att lägga in några bilder på Splittans föl (hoppas det är ok ;) )
Stoföl född inatt vid 4 (exakt 335 dygn) e. Elmshorn-Hills Double-Little Boy

DSC01554.jpg

DSC01578.jpg

DSC01557.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Nu är årets första föl fött här. Det blev en hingstunge: Nebraska Pooh e. Nobel 994 u.Missouri - Acapulco Gold.
En pigg kille med full fart i benen direkt.
nebraska.jpg
 
Sv: Årets födda föl!

Inatt föddes hon. Lilla hannoveranerstoet Fariba.
2 veckor över tiden. Fariba är e. Figaro R - Bergamon - Davignon - Merlino - Werther. Svart(grå) med liten stjärn och vit kota vä bak.
Lägger in foto senare.
 
Sv: Årets födda föl!

Här blev det ett hingstföl i natt. svart med vita jämna strumpor och bläs. welshponny av cobtyp e Ekbäckens Savoy u Cwmpennant Poppy ue Cippyn Red Flyer.
Nattens Pors ska han heta. Bild kommer senare.
 
Sv: Årets födda föl!

Nu har hon äntligen kommit! Mitt sto fick på 339 dygn ett svart stoföl med stjärn e:Alcatraz u:Apricot Brandy - Epson. Hon är helt underbar!
 
Sv: Årets födda föl!

Bilder på Fariba f. 23/3 e. Figaro R - Bergamon
P3270015.jpg

[/IMG]
P3270012.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 302
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 351
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 169
Senast: Hedwig
·
Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 107
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp