Bukefalos 28 år!

Sv: Arg tupp!

Det finns bara en anledning att spara arga tuppar. Det är om man har hökar som flyger ner i hönsgården. Hade för flera år sedan en röd stor arg tupp som fick tag på en hök som landat i hönsgården. Kan säga att höken vart glad när vi hjälpte honom loss. Tuppen hade ryckt fjädrarna av den och inte gett sig.
Tuppen fick möta yxan efter det då hans sätt runt oss inte vart bättre.

Arga dvärgtuppar är bättre de går nästan alltid att sätta hinken över.
 
Sv: Arg tupp!

Vi har hedemora höns och alla vita kycklingar blir aggressiva tuppar :devil:
Vi har fött upp i ca 3 år och hittills fått en höna... Som räven tog
Men jag vet inte kanske är dom vita lite extra dumma i huvudet :p
 
Sv: Arg tupp!

Skumt är det någon annan ras än övriga? Jag har en vit tupp (iofs gula vingovansidor) som är otroligt snäll.
Naturruvning garanterar tyvärr inte att tupparna blir snälla. Det kanske ökar chansen men det vet jag inget om. Förra året hade jag en ruskigt snygg ungtupp som tyvärr var ilsken. Det var tråkigt då jag bestämmt mig för att behålla den men den hade nog blivit något i hästväg. Han klådde upp alla de övriga tupparna långt innan han fyllde 1 år :crazy:.
Vi har hedemora höns och i ca 3 år har vi fött upp rasen och bara fått en vit höna och den lyckades räven ta... :( Men jag vet inte kanske saknar dom vita något dom borde ha i skallen :p Vi har en JÄTTE snygg vit ungtupp nu men vi får se han kanske blir snäll har inte gjort nåt än men det kanske kommer :devil::devil:
 
Sv: Arg tupp!

Har fått en vit Hedemoratupp under åren som gått, men icke antydan till aggressivitet där. Tuppen Ture lever och frodas hos min mor numera.
 
Sv: Arg tupp!

*KL*

alternativ brukar ha mycket annars :)

varan tupp ar ju tva ar (hamtad i somras av grannen som skulle gora sig av med tuppar), sa det var ju lattare att veta temperamentet pa han. Svart att veta nar dem ar sma annars, har tva 9 veckors med tofs pa huvudet jag hoppas ar snalla individer :) (motte uppfodaren idag som sa att hon inte lyckats klacka fram nagra mer tofsar, sa hon tyckte jag skulle vara varsam med dem :D )

Och har man hokar som flyger in i garden ar det kanske battre att lagga nat ovanpa? + att jag traffat snalla tuppar som ar bra hok/ormvrak motstandare.
 
Sv: Arg tupp!

Det finns bara en anledning att spara arga tuppar. Det är om man har hökar som flyger ner i hönsgården. Hade för flera år sedan en röd stor arg tupp som fick tag på en hök som landat i hönsgården. Kan säga att höken vart glad när vi hjälpte honom loss. Tuppen hade ryckt fjädrarna av den och inte gett sig.
Tuppen fick möta yxan efter det då hans sätt runt oss inte vart bättre.

Arga dvärgtuppar är bättre de går nästan alltid att sätta hinken över.


På ett hönsforum på FB har det nyligen berättats om 3 brahmatuppar som hade ihjäl en katt...

Men en tupp som är arg mot människor behöver faktiskt inte vara bra på att försvara hönorna mot rovdjur. Finns många snälla tuppar som är väldigt duktiga på att varna hönorna för farligheterna och som också går emellan så att hönorna kan sätta sig i säkerhet.
 
Sv: Arg tupp!

tyvärr skulle jag nog säga att det kört, har en tupp det där temperamentet så är det rätt kört, skaffa en snäll tupp istället. Och avla inte på den
 
Sv: Arg tupp!

Nu är Hasse en liten ängel!:love:

Efter att ha jagat honom med ett stort skynke över mina axlar vilt flaxande och galande :rofl: insåg han att det var jag och ingen annan som var den största och bästa tuppen på gården, han slutade dock att gala under några dagar men började försiktigt sen, men han gal inte alls lika mycket som när han hade bestämt sig för att eliminera mig och få bort mig från gården!

Har galandet med rangordning att göra?
 
Sv: Arg tupp!

Nu är Hasse en liten ängel!:love:

Efter att ha jagat honom med ett stort skynke över mina axlar vilt flaxande och galande :rofl: insåg han att det var jag och ingen annan som var den största och bästa tuppen på gården, han slutade dock att gala under några dagar men började försiktigt sen, men han gal inte alls lika mycket som när han hade bestämt sig för att eliminera mig och få bort mig från gården!

Har galandet med rangordning att göra?

!B(zEMsQBWk~$(KGrHgoOKjYEjlLmZ5C3BKeI1sMsfw~~_35.JPG
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 816
Senast: Linn-Nora
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 172
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 179
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp