Va där i torsdags från klockan två och åkte hem vid 20.30. Blev inte riktigt kloka på vart hältan satt. Bedövade på olika ställen från hoven och upp till knäet. Häst blev betydligt mycket bättre och lugnare i longeringen efter bedövningen i gaffelbandsfästet.

Så vi ska dit igen på fredag nästa vecka och fortsätta för veterinären trodde att det kunde vara något mer.

Är det "bara" gaffelbandsfästet som är felet är det vila från 3 månader som gäller. Plus behandling ett antal gånger. Så tankarna är kluvna eftersom hästen snart är 17 år gammal:(

Men 17 år är väl ingen ålder?!
 
Nä det är det kanske inte. Men eftersom hästen aldrig direkt har fått jobba rätt då förän nu och hon har varit vad vi trott tygelhalt väldigt länge. Sedan innan jag köpte henne tom. Så därför vet jag inte än hur omfattande skadan är då hon kan ha haft den väldigt länge.
 
Men det är väldigt dumt att ta ut något i förskott.
Låt undersöka färdigt hästen innan du tar ställning till något.
 
Nä det är det kanske inte. Men eftersom hästen aldrig direkt har fått jobba rätt då förän nu och hon har varit vad vi trott tygelhalt väldigt länge. Sedan innan jag köpte henne tom. Så därför vet jag inte än hur omfattande skadan är då hon kan ha haft den väldigt länge.
Något nytt idag?
 
Något nytt idag?

Det var väldigt tydligt vad felet var när vi va hos veterinären igår. Första longeringen utan bedövning vad hemsk. Öronen bakåt, hästen bara sprang och ville hela tiden galoppera. När bedövningen i gaffelbandsfästet hade verkat joggade hon lugnt, längde steget och såg så himla nöjd ut.

Så nu är det behandling med stötvågor en gång i veckan i en månad. Sen får vi se hur hon är då..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 336
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp