Astrounat 441

Gawotka

Trådstartare
Vad vet du om den hingsten? Stod han i Norrland?
Jag rider en kille e Ceylon-Astrounat så jag är lite nyfiken på fakta. :)
 
Astronaut 441 föddes 1964 hos Lene Lembke, Penarpsgården, Förslövsholm. Han såldes till Flyinge, där han växte upp, vilka i sin tur sålde honom till Karin och Kjell-Olof Wågstedt, Boden 1978. Han dog 1984.

I aveln lämnade han hingsten Fineman 480 (exp Danmark) och drygt 80 stamboksförda ston.

Astronauts exteriöra utlåtande var: Stark överlinje med bra sadelläge och lång men något brant bog. Grovt skelett med goda inskeningar. Goda rörelser, något marktrånga fram.

Astronauts mamma Sirocco 6018 lämnade också hingstarna Ivigtut 496 (e:Jovial) och Tupilak 563 (e:Tin Rod xx) samt Pipaluk som var framgångsrik i fälttävlan.

För Astronauts bild och härstamning, gå in på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/
 
Astronaut stod i Svartbjörnsbyn utanför Boden. Det var "Bränna-Karin" som hade honom.
 
Jaså stod han där... har sällan eller aldrig hört talas om honom... hade han många ston i norrland?
 
Nej, han hade inte många ston
1979/8
1980/6
1981/3
1982/ej redovisat
1983/0
Astronaut dog i februari 1984.
 
Tack för all info! Vet du varför han inte hade så många ston, pga bristande stounderlag eller pga nåt annat?
 
Jag gissar att det var bristande stounderlag. Flyinge hade ju också sålt Portos och Rockad "dit upp"(ursäkta en stackars 08:a :D utan så stor koll på geografi) så det fanns ju också lite konkurrens. Något år senare sålde Flyinge också Daktyl och Dolomit, och då ökade konkurrensen ännu mer!
 
undrar inte om det finns två astrounater eller om det är något fel i någons uppgifter? den jag har stavar något annorlunda? vad är det för häst då...?

vet ingenting om honom, varken nummer eller annat, har bara namnskylt ifrån ridskolan på hästen som har honom ifråga som pappa eller vad det kan tänkas vara för något..

http://hem.passagen.se/marsvinspipet/bilder/pamino4.jpg

prova att ta bort http:// grejset om det inte funkar, brukar funka då..
 
aha.. det kan ju förklara lite. trodde man skrev det tvärtom... hmm.. var ju lite pinsamt, men man måste ju lära sig på nått sätt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 992
Senast: Karro-Lina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
935
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
521
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 756
Senast: Mabuse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp