Bukefalos 28 år!

Att bestämma eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har betalt för att bestämma, att ansvara för andras hälsa och se till att det går frammåt med nöjda kunder. Så under hela dagen har jag haft mail konversation med en annan avdelning, fast jag haft annat att göra idag. Mer viktigt och för femtioelfte gången om samma sak. Så mailkonversationen är liksom en bi sak. En tjänst vi kan få utförd av dem, men jag prioriterar annat att göra, så jag vill vänta med det tills tid finns och personal hinner med. När jag mycket tydligt svarar, för femte gången, får jag ett mail om att vi är anti dem och de ska ta det högre upp att vi inte vill, för deras erbjudande är viktigare än det vår avdelning gör. Snacka om att inte kunna ta ett nej, inte nu, tack. Vi vet att det ska göras men när vi har tid, inte ni. Snacka om att missa hela iden om att vara en service enhet till andra avdelningar på jobbet. Vi är liksom anställda båda två på samma ställe o vi vet båda två vad som gäller från högre ort.... Hur gör andra som får order från alla möjliga håll om än det ena än det andra som ska göras när det inte finns personal att göra mer än vad vi måste. Min prioritering är utifrån vad mina chefer tycker jag ska göra och inte vad andra avdelningar tycker vi ska göra också. Det är fler gånger än detta vi ska göra och betala för saker som inte har med oss att göra men just idag känner jag mig mest som en nej sägare till allt och det är inte roligt men kanske nödvändigt?
Om ni undrar, efter femtioelfte gången om samma sak är vi snart tillbaka på samma ruta som vi startade på fast med lite mer kunniga beslutsfattare.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 873
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 729
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 839
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp