Att få vara anonym

På vilket sätt har du lärt dig att hantera det?
Dels det där med att hålla sig privat ändå.
Med en stark integritet så behöver man inte vakta på sin privata zon utan kan låta den bli oerhört liten.
Jag bor i mitt huvud - mina tankar är alltid bara mina egna.
Sedan att dels ha en vana både av att se till att andra inte hittar något att ha åsikter om vad gäller mig som jag inte kan stå för.
Och dels att när de ändå har åsikter som inte stämmer med min självbild kunna bortse från dem och inse att de inte har med mig att göra (åsikterna då) egentligen utan om den med den skeva åsikten.

Jag tror att det är svårt att lära sig om man inte växer upp med det.
Människor som blir kända över en natt kan t.ex. ha svårt att hantera det.
Att alla plötsligt har en åsikt om den egna personen.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 218
Senast: Karamello30
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 642
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 688
Senast: monster1
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 908
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp