Att ha katt

Popcorn

Trådstartare
Efter att ha varit kattlösa ett tag har dom övriga i familjen bestämt att vi ska ha katt igen.
Men jag vill inte. Inte därför att jag inte gillar katter, jag ÄLSKAR dom! MEN, vi bor så dumt till att vi har vägar på bägge sidor huset och katterna blir överkörda.
Och DET, DET klarar jag bara inte av! Det går åt alldeles för mycket energi till att sörja dom små dunbollarna...
Jag fäster mej så fruktansvärt vid dom och när dom sen blir överkörda, ja, jag fixar det bara inte! Jag älskar dom för mycket.
Samtidigt vill jag ju ha men....
Hur 17 ska man göra för att förhindra att kissen inte går ut på vägen? Ha den som innerkatt? Svårt eftersom vi bor på landet och det är många dörrar.
Inhängna gården? Går inte.
Ser ingen lösning. Någon??
 
Sv: Att ha katt

Innekatt.
Bor ni på landet bör det vara enkelt bygga en rastgård. Och angående dörrar: ska de vara öppna på sommaren fungerar nätdörrar utmärkt!
 
Sv: Att ha katt

Ok. nätdörrar var inte så dumt, tål att tänka på.

Men inhängnad runt huset funkar inte när man bor på en bondgård med massa maskiner som passerar dagligen, tyvärr. Hade jag bott i ett litet hus så hade jag absolut satt upp stängsel!

Jag VILL ju så hemskt gärna ha en liten kisse...
 
Sv: Att ha katt

Vad har du för snälla katter? :)

Min skulle klättra över det där staketet direkt! Jag har rådjursnät
på balkongen och min ragdoll har klättrat runt där flera gånger. :D
 
Sv: Att ha katt

Exets birmor hålls inne på balkongen av 50 cm nät! O.o
Mina devons klättrar glatt omkring uppe vid taket på sin (helt innätad förstås!).
 
Sv: Att ha katt

Vad har du för snälla katter? :)

Min skulle klättra över det där staketet direkt! Jag har rådjursnät
på balkongen och min ragdoll har klättrat runt där flera gånger. :D

Hrm... Nu är ju inte alla mina katter riktigt så snälla.

De två gamla klättrar inte över men det gör däremot de två ungkatterna.
 
Sv: Att ha katt

Jag bodde med en trakfikerad væg ca 300 m från huset i sex år. Då Såfin ville følja mig åt det håller så jagade jag bryskt hem henne igen. Och så lockade jag med henne på små kvællspromenader dit det inte var farligt att gå. Hon fick alltså gå ut och in som hon ville før øvrigt. Hon har reflexhalsband.
 
Sv: Att ha katt

Åhh så bra du har gjort det! SÅ skulle jag oxå villa ha det. Helt perfekt :love:
 
Sv: Att ha katt

Nejnejnej, inte jag!! Det var en annan rastgård på länken ovan. Jag har en pyttig uteplats som är ruskigt fult innätad. Men om jag haft husmöjlighet så hade jag varit superlycklig :love:
 
Sv: Att ha katt

:love::love:
Vilka underbara gårdar! All heder till alla som gjort så :bow: Jag är inte alls avundsjuk! Själv har vi inte ens balkong i lägenheten, så kisse får komma ut och gå i koppel i parken ett par gånger i veckan.
 
Sv: Att ha katt

Jag tycker dom är så bra exempel på att rastgårdar inte behöver vara fula små burar, utan kan gömmas bra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 096
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Övr. Katt Jag funderar på att ta ut min 11 åriga katt i sele. Han är innekatt sedan hela hans liv förrutom tre sommar då jag bodde i stuga på...
Svar
14
· Visningar
1 281
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Vi kommer troligtvis flytta till radhus till hösten. Nu bor vi i villa långt ute i skogen. Radhuset ligger i hyfsat tätbebyggt område...
Svar
3
· Visningar
1 599
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp