Bukefalos 28 år!

Att leva med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning

Är det någon som upplevt att ni har svårt att få hjälp med andra problem typ som med självskadebeteende pga diagnoserna? Jag har hamnat i en väldigt dum sits med psyk nu nämligen. Dom är uppedelade i olika team och jag är i "fel" team där dom inte har någon form av DBT eller KBT eller liknande, jag får inte byta team pga min diagnos och får därför ingen som helst hjälp med mitt självskadebeteende.

Vad kan man göra i en sådan situation? Har en ny tid med läkaren först om flera månader så antar att jag får vänta till dess med att prata med läkaren, eller kan man ta sånt på telefon också? Läkaren hade pratat med dom i det teamet som har den typen av terapi och det var dom som hävdade att jag inte skulle gynnas av en sådan form av terapi pga att det är gruppterapi också vilket dom bara utan att ha frågat mig antagit att jag inte klarar av. Men jag vill testa, kan man ringa läkaren mellan sina tider och tjata om sånt här eller bör man vänta tills tiden man fått?
 
Är det någon som upplevt att ni har svårt att få hjälp med andra problem typ som med självskadebeteende pga diagnoserna? Jag har hamnat i en väldigt dum sits med psyk nu nämligen. Dom är uppedelade i olika team och jag är i "fel" team där dom inte har någon form av DBT eller KBT eller liknande, jag får inte byta team pga min diagnos och får därför ingen som helst hjälp med mitt självskadebeteende.

Vad kan man göra i en sådan situation? Har en ny tid med läkaren först om flera månader så antar att jag får vänta till dess med att prata med läkaren, eller kan man ta sånt på telefon också? Läkaren hade pratat med dom i det teamet som har den typen av terapi och det var dom som hävdade att jag inte skulle gynnas av en sådan form av terapi pga att det är gruppterapi också vilket dom bara utan att ha frågat mig antagit att jag inte klarar av. Men jag vill testa, kan man ringa läkaren mellan sina tider och tjata om sånt här eller bör man vänta tills tiden man fått?
Ring!
 
Hur går det för er alla? Här rullar livet på, vissa dagar känns livet hopplöst, andra finns det hopp om livet.
 
Jag har en riktigt vidrig svacka just nu :down: Många saker runt mig som är utom min kontroll, vilket jag är så dålig på att hantera. Men jag vet ju ändå någonstans att det kommer gå över, bara inte när.
 

Liknande trådar

Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 332
Senast: Fazeem
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: IngelaH
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 860
Senast: Enya
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 093
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp