Bukefalos 28 år!

Att plocka upp efter sin hund

Sv: Att plocka upp efter sin hund

Plockar alltid upp där jag bor. Däremot aldrig där jag jobbar. :smirk: En liten protest från min sida, då kommunen bara har en enda papperkorg i hela kommunen. Denna papperskorg är placerad där det är totalt hundförbud. :mad: Jag tänker inte gå med 2-4 bajspåsar i handen när jag är ute och går och sedan slänga i jobbets papperskorg, där det kommer stinka hela dagen. Inte så populärt.

Så jag svarar både ja och nej!
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Tippan skrev:
Här vart jag bor plockar de inte upp efter sina mini-hundar. De blir små delikata frusna "harlortar" som mina hundar med förtjusning knaprar i sig *mums*

Hihi mumsiga hundpussar blir det sedan!!! :eek: :D Tja ibland känns det meningslöst när man plockar upp vovvens små korvar, när en hund, modell ardenner, har bajjat sidan om!!

/Timsetim
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

SKANDAL TYCKER JAG!

Jag var på hundutställning igår... inomhus dessutom och trots att de tom fanns bajspåsar lite här och där (utöver att jag som vanligt hade mina egna i fickan) så tog det inte lång stund innan man verkligen fick se sej för för att inte kliva i korvar.

Inne, och under pågående utställning så har man ju sin hund intill sej precis hela tiden, man kan inte gärna "missa" att den gör ifrån sej.

Skäms alla ni som låtsas inte se så att vi andra kliver i eller kanske ställer en väska på korv eller hög :devil:

Jag kommenterade till en deltagare som stog med sin hund och tittade åt andra hållet... men fick knappast ett tack till svar... dom orden lämpar sej inte för skrift.

/ Lori
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag plockar alltid upp, naturligtvis!!
Men en sak som jag blir vansinnig på är alla människor som plockar upp högen med en påse....OCH SEN BARA LÅTER PÅSEN LIGGA KVAR!!! Då är det ju banne mig bättre att låta bara högen ligga, påsen multnar ju aldrig.

Vill även passa på att känga kommunen ordentligt för att det är så fruktansvärt dålig renhållning på stan överhuvudettaget. Har man hund och bor i stan så har man inte så jättemånga valmöjligheter för kortisarna, men ofta är det så skitigt av massa annat skräp, glas och dyligt så man knappt vill att ens hund skall gå där.
Tur för mig så springer min hund lös i stallet hela dagarna, men den måste ju änå göra i stan andra tider på dygnet.
Kängan gäller Gbg!

/Ebba
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365
Hundträning Såg en annan tråd, och har funderat på detta tidigare. Jag har en chihuahua tik på 11 år, kastrerad och frisk. När hon var 3 år gammal...
Svar
10
· Visningar
2 839
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Jag kan inte se att frågeställningen är reglerad enligt lag, det tydligaste verkar vara formuleringen: "Om någon brister i tillsynen...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
23 388
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 319
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp