Bukefalos 28 år!

Att plocka upp efter sin hund

S

susekl

Vad säger ni om er hund har gjort sitt behov på ett olämpligt ställe, är det då inte självklart att göra rent efter sig? När jag hade hund var det en självklarhet. Naturligtvis inte om man var mitt i skogen och min hund hade gjort ifrån sig i en buske eller liknande. Men i undantagsfall så var man ju på mindre lämpliga ställen, även om jag mest försökte gå i skogen och liknande med honom, men olyckor kan ju alltid hända.

Men idag när jag var ute och promenerade så var det en hund som satte sig mitt i en gångtunnel och gjorde ifrån sig. Ägaren gick vidare som inget hade hänt. Det drabbar alla hundägare tycker jag, det är ju inte vidare roligt om man i en halvmörk gångtunnel trampar i bajset precis.
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Det är absolut inte kul...
Och det känns ju inte bättre av att man själv anstränger sig att hålla rent efter sin hund, när man ser hundskitar överallt längs gångvägarna...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag tycker det är en självklarhet att man skall plocka upp efter sin hund. Men häromkring verkar det inte vara många som resonerar så. Jag tycker det är äckligt med all hundskit som ligger lite här och där. :mad:
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Ser det också som en självklarhet att plocka upp efter sin hund. Inge kul att trampa i hundbajs alls och dessutom luktar det ju inge vidare heller. Borde vara som i England..på vissa platser i London får man böta motsvarande ca 1500kr om man inte plockar upp efter sin hund.
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag fick en utskällning av en tant på stan en gång för att jag "påminde" henne om att hennes hund hade gjort ifrån sig mitt på gågatan... "det var minsan så skitigt ändå i den här staden så lite hundskit gjorde nog ingen skillnad" Jag blev så paff att jag kunde inte ens svara...

Självklart plockar man upp efter sin hund, nu behöver inte jag göra det så ofta eftersom vi mest går i skogen här hemma men är vi någon annanstans så plockar jag givetsvis upp!
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

jag plockar alltid upp om de skiter på ett mindre lämpligt ställe eller om någon ser oss. det finns ju folk som blir hysteriska även om hunden skiter under en buske *suck*

fast jag är väldigt glömsk av mig och visst har det hänt att jag inte har haft påsar med mig...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag tycker det är självklart om det är på mindre lämpliga ställen, tillexempel på gångvägar, busar vi i skogen så har jag inte med mig påsar...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

För mig är det helt självklart att plocka upp efter hundarna om vi då inte är skogen! Med två hundar går det åt rätt så mycket påsar... ;)
Har helt klart hittat en favorit: Dogman har en påse som är större än vanliga, de är super!
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Plockar alltid upp om det kommer på olämpligt ställe (vilket det oftast gör, även om hundarna letar sig in mot buskar - bor man i utkanten av stan så....).

På sommarstället ute i skogen brukar vi använda oss av sprätta-bort-skiten-med-pinne-metoden, dvs. man tar en pinne och tja, sprätter bort det från stigen! Mycket effektiv och man kan göra det till en rolig grej ("Ha, 10 poäng till mig för att jag träffade grenen därborta!") :p

Det värsta är att alla hundägare dras över samma kant om några inte plockar upp och folk som har tråkigt skriver insändare om det i tidningen.... :cool:
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Plockar också upp när det kommer på olämpliga ställen.

Min sambo var ut för en komisk grej.
Han var ute i vårt stugområde och gick med hundarna.
Stöte på en tant.
Hon tittade ogillande på Tjorven som bajsade, trots att husse tog upp det.
Helt plötsligt så ber hon honom att inte promenera där med hundarna.
"Men jag bor här!" svarade han.
"Ja det gör jag med, och jag tycker att det är så äckligt att folk går här med hundar".
"Ja men skyll inte det på mig, jag plockar upp efter våra."
"Kan ni inte gå någon annanstans?"
"Men jag bor ju här, jag måste gå här för att komma ut, eller hur?"
Tanten var tyst.

Det kan gå till överdrift å andra sidan också!
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

jag försöker att plocka upp efter mina hundar så gott jag kommer ihåg.
Glömmer titt som tätt att ta med påsar, nu på vintern brukar jag täcka över det med snö eller om det är hemmikring gå hem och hämta påsar.
Vet ju själv hur äckligt jag tycker det är att folk inte tar rätt på efter sina djur.
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag plockar alltid upp efter min hund, men jag vet MÅNGA som inte gör det. Såg häromdagen en kvinna med barnvagn som stog ute på en fotbollsplan med sin hund. Jag hade tänkt att träna där så jag stod och väntade på att de skulle gå. Hennes hund springer ut mitt på planen, sätter sig och skiter. Men tro inte att hon ens funderade på att ta upp skiten. Hon bara gick därifrån. Herregud säger jag. Mitt på en fotbollsplan. Jag tog upp skiten efter hennes hund och gick ner och tränade. Ville ju inte lämna nåt om någon sett mig träna där. Jag vill i allafall inte att folk ska tro att jag inte plockar upp.

På våran gård ligger det ibland högar som omöjligtvis kan komma från min hund. Dels har vi en inhägnad del där han får vara och dels så är dessa korvar så små. Jävligt dålig stil tycker jag av folk att låta sin hund knata upp på våran gård innanför häcken och skita där. Jisses vilket konstigt folk det finns...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Dogmans påsar är suveräna. Med de vanliga behöver jag två påsar för att få upp de gigantiska högarna som min hund lämnar, men med dogmans räcker det med en :-)
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag tycker också det är en självklarthet att man plockar upp efter hunden.

Dock så tycker jag kommunen eller vilka det nu är, kunde vara lite bättre på att stoppa ut små soptunnor så man har nånstans att slänga påsen, för jag går ogärna runt och bär på den resten av rundan...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag plockar upp efter mina hundar men ska ärligt säga att jag har glömt påsar ibland, lr så bestämmer sig Leia för att skita två ggr och då har jag bara haft med två påsar, en till henne och en till Pricken.. *suck*

Pricken har en förkärlek till att stoppa in rumpan i nån buske, kan vara lite svårt att plocka upp då om jag ska vara ärlig...

Jag tycker nog att det skulle vara bra med lite fler soptunnor, jag tror ofta att folk struntar i att plocka upp för att dom är tvugna att bära runt på skiten så länge...
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Jag plockar alltid upp!! Visst har jag glömt påse någon gång men skulle inte strunta i att plocka om jag hade någon med. Har dessvärre ingen vovve som gömmer sig under någon buske. Han sätter sig gärna mitt på gången! :smirk: Framförallt tycker jag folk är slarviga i inhängnade hundrastplatser. Men det är klart, de flest är så lata att de bara hänger vid grinden och väntar på att hunden ska bli klar! :mad:

/Timsetim
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Bee Sweet´s skrev:
Jag plockar upp efter mina hundar men ska ärligt säga att jag har glömt påsar ibland, lr så bestämmer sig Leia för att skita två ggr och då har jag bara haft med två påsar, en till henne och en till Pricken.. *suck*

Såg en kille en gång som också hade en liten vovve, han återanvände påsen. Alltså använde samma påse två gånger. Tyckte detta var smart så jag gör samma sak numera! Fungerar skit!!bra när man lärt sig tekniken!! :D

/Timsetim
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Här vart jag bor plockar de inte upp efter sina mini-hundar. De blir små delikata frusna "harlortar" som mina hundar med förtjusning knaprar i sig *mums*
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

Självklart plockar man upp!!!

Jag vet att jag av många anses som helidiot som plockar upp även hemma... vi bor på en stor gård med hästar och tre hundar och ingen annan lär väl störas av om deet ligger korvar här och där... det är bara det att med tre hundar blir det snabb väldigt många korvar och högar.

Jag plockar inte upp om dom springer ut i hästhagarna och skiter, inte heller på skogspromenader om dom inte sitter mitt på stigen / skogsvägen, det är mest för att jag helt enkelt inte når från rullstolen, men alltid annars... överarbete? Ja, kanske, men det är så lätt gjort och man slipper risken att trampa (rulla) i sina egna vovvars bajs, som tyvärr ju inte luktar trevligare än andras.

Att ta upp erfter vovven är ju en "skitsak"!

/Lori
 
Sv: Att plocka upp efter sin hund

jag plockar aldrig upp hopaps ingen ser oss.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 146
Hundträning Såg en annan tråd, och har funderat på detta tidigare. Jag har en chihuahua tik på 11 år, kastrerad och frisk. När hon var 3 år gammal...
Svar
10
· Visningar
2 846
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Jag kan inte se att frågeställningen är reglerad enligt lag, det tydligaste verkar vara formuleringen: "Om någon brister i tillsynen...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
23 539
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 408
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Testamente

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp