Bukefalos 28 år!

Att plötsligt bara släppa allt! Modigt eller korkat? Har jag blivit galen?

Som sagt, vad är det värsta som kan hända? Antingen fungerar det. Eller så fungerar det inte. Och det finns bara ett sätt att få veta. Lycka till!
 
Ja just det är inte optimalt. Det lilla huset är det enda jag kan hitta just nu som inte ligger mitt i stan och som inte kostar skjortan. I Göteborg vimlar det inte direkt av bostäder om man inte kan hosta upp några miljoner. Men det gör mig egentligen inte så mycket att bo litet. Mina saker står ju frtf kvar i gamla huset. Svårare är det med djuren. Får och ankor kan jag sälja men hästarna vill jag inte göra mig av med förrän jag är helt säker på var jag ska bo. Och att ta med dem har jag inte heller råd med just nu eftersom även stallplatser kostar helt andra summor i en storstad. Men det oroar mig en del att skicka ut dem på foder.

Hur långt utanför Göteborg kan du tänka dig att bo? Vi bor i Lilla Edet, ca 35 min från Göteborg med bil. Finns både pendel och buss till stan. Sambon jobbar på volvo och har pendlat i 11 år (samåkning, kör 1 gång i v) Finns många mindre samhällen där det inte är snordyrt på pendlingsavstånd.
 
Hur långt utanför Göteborg kan du tänka dig att bo? Vi bor i Lilla Edet, ca 35 min från Göteborg med bil. Finns både pendel och buss till stan. Sambon jobbar på volvo och har pendlat i 11 år (samåkning, kör 1 gång i v) Finns många mindre samhällen där det inte är snordyrt på pendlingsavstånd.
Stället jag hittat ligger 9 km från Mölndals sjukhus. Så det är inte heller centralt. Råkar du veta något lite större hus som uthyres billigt så tjoa gärna till. Allt är av intresse. :-)
 
Stället jag hittat ligger 9 km från Mölndals sjukhus. Så det är inte heller centralt. Råkar du veta något lite större hus som uthyres billigt så tjoa gärna till. Allt är av intresse. :-)

Hade du sagt det för två veckor sen hade vi kunnat blivit grannar men nu valde grannen att sälja kåken ist ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 979
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 707
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 547
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 172
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp