Bukefalos 28 år!

Att välja ras - Kooiker

Men allvarligt. Om man letar efter kelpie eller kooiker är kanske inte en (som du beskrivit honom) ljudrädd Houdini, 8-9 årig hund det man är ute efter? Det är jättetråkigt att han behöver nytt hem men det känns som du kanske måste överväga att det inte går? Han verkar ju onekligen kräva en del och vara svårplacerad hur fint han än fungerar hos dig.
Ångest o känsla av otillräcklighet.
 
Ångest o känsla av otillräcklighet.

Det är inte roligt alls. Men hur illa är det?
Kan din känsla vara starkare än hans eventuella vantrivsel? Han kanske är rätt nöjd med att skrota med dig, jämfört med att hamna hos en främmande person. Nu är det vår och sommar i antågande, och till hösten kanske du måste fatta ett definitivt beslut utifrån vad som är bäst för er båda.
Men ni kanske kan ha en fin vår och sommar ihop?
Eller så är det liksom bra nu. Det vet bara du.
 
Det är inte roligt alls. Men hur illa är det?
Kan din känsla vara starkare än hans eventuella vantrivsel? Han kanske är rätt nöjd med att skrota med dig, jämfört med att hamna hos en främmande person. Nu är det vår och sommar i antågande, och till hösten kanske du måste fatta ett definitivt beslut utifrån vad som är bäst för er båda.
Men ni kanske kan ha en fin vår och sommar ihop?
Eller så är det liksom bra nu. Det vet bara du.
Jag satsar på vår o sommar, nu kan jag röra mig ganska obehindrat utomhus på plan mark.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 848
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hur har ni valt hundras? Varför just den? Känner ni i efterhand att det kanske inte var "er ras"? Och vilken ras passar då mig/oss tro...
Svar
16
· Visningar
1 569
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 556
Senast: Killaloe
·
Hundavel & Ras Jag går i hundköpartankar då jag snart kommer bli klar med min utbildning. Problemet är att jag inte verkar hitta ”min” ras även om jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 654
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp