Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Jag bara undrar om det överhuvudtaget hade blivit en diskussion om ts var en man. Jag tror inte det.

Förutom att man kan fråga sig vad det har för betydelse vad folk skulle ha tyckt i ett helt annat fall, så är väl jag den enda som har kommenterat ditt inlägg. Och jag skrev att jag hade reagerat betydligt mer negativt om en man med depressionsproblematik står i begrepp att bli förälder än om en kvinna med samma problematik gör det.

Jag bedömer det betydligt mer sannolikt att en kvinna håller ihop sig i mammarollen och ger vad hon har till barnet, än att en man gör det. Det är rätt välbelagt att deprimerade/utbrända kvinnor ändå tar hand om barnen, medan män med samma problematik inte gör det i samma omfattning.

Är det så du menar? Om TS hade varit man hade ingen skrivit att det ordnar sig och att mamman kan ta hand om barnet när TS inte orkar? Utan då hade alla varit lite oroliga för hur det här ska gå?
 
Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Jag undrar om diskussionen om huruvida människor med psykiska ohälsa är lämpliga föräldrar eller inte kommit upp om ts hade varit en man. Jag tror imte det. Jag tror att den diskussionen uppkommit eftersom ts är en kvinna och således förväntas ta huvudansvaret för barnet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 537
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 249
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 347
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp