Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

aneka

Trådstartare
Hej alla bukemammor!
Nu är det så att jag ska åka som au-pair till Irland den 4 oktober, alltså på tisdag! :) Jag ska ha hand om 2 barn 1år(kille) och 5år(tjej)

Å nu är det så att jag vill höra alla tips ni kan komma på som jag kan behöva gällande barn och allt runt om kring barn.

Jag själv älskar barn men det kommer man inte så långt på.
Jag har haft praktik på ett dagis och haft hand om just dessa åldrar vilket är ett plus. Jag är van att leka med mina systerdöttrar. Men känns som jag behöver tips och hjälp iaf.

Så fram med allt jag behöver veta och bör tänka på!
Tack på förhand! :bow:
 
Sv: au-pair

Barn är som djur ;)
För att bli harmoniska och uppföra sig väl behöver de massor av kärlek och omsorg, men också tydliga och konsekventa regler och konsekvenser (positiva/negativa) vad gäller bra/dåligt beteende.
Svårare än så är det inte!
För en demonstration: Se t ex "Supernanny" på TV.
 
Sv: au-pair

Är ingen mamma (än) men har varit au pair på Irland och jag kan ju i alla fall informera dig om att vara beredd på att barnuppfostran där inte alltid är som vi är vana vid i Sverige.
 
Sv: au-pair

Vart på Irland ska du åka??

När det gäller barnen så är du tvungen att rätta dej efter de reglarna som barnens föräldrar har. Du kommer antagligen att bo i deras hus, och att vara au pair är i många fall som att vara en äldre syster, då du också kommer att ha regler att följa i huset.

Att barnuppfostran skulle vara annorlunda på Irland än i Sverige håller jag inte med om, dock är alla familjer olika med olika prioriteringar oavsett vart i välden de befinner sej. Alla föräldrar vill att deras barn ska växa upp till starka och välfungerande individer - men de flesta ha olika vägar dit.
5-åringen kommer ju att ga i skolan, säkerligen mellan 9-14, så henne behöver du kanske göra läxor med och sånt. De brukar ofta ha läs och skrivläxor, vilket även blir jättebra för din engelska!! Sedan lär de sej Irish (gaeliska) i skolan också, passa på att lära dej lite du också.

Är mamman hemma på dagarna eller jobbar hon? Har de hästar?
 
Sv: au-pair

Jag berättar bara om min erfarenhet från min vistelse på Irland och av de familjer med barn jag har träffat så har jag märkt att de har en annan syn på barn och hur de ska växa upp än vad vi generellt har i Sverige. Klart att alla föräldrar vill att deras barn ska växa upp till bra individer men det finns bättre och sämre sätt att nå dit. Jag tycker att (igen: de familjer jag har träffat) det har varit en ganska konservativ syn på barn och barnuppfostran och jag tycker att vi har kommit längre i Sverige. Men det finns förstås både "bra" och "dåligt" i Sverige liksom i andra länder.
 
Sv: au-pair

Jag ska bo i Sallins i County Kildare. Är det långt ifrån där du bor?

Killen går på dagis till halv 4 eller något sådan och tjejen någon eller några timmar tidigare. Så timmarna mellans dom är borta och så ska jag fixa till å tvätta i huset, och rida. Förhoppnings vis å vad jag har hört från dom innan så blir det varje dag. Dom vill även att jag ska tävla.

Man kan ju alltid åka hem om det inte funkar.
Mamman börjar jobb igen den 16 okt så vi har ca 1½v på oss å lära mig att köra och allt som gäller i huset.

Det ska tydligen vara en urtrevlig familj och ja dom är katoliker och jag kommer att acceptera dem.

Ihh det börjar närma sig, nervöst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 174
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 895
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 343
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp