Auktion Jägers

Habibi

Trådstartare
Hej

Det var auktion på rixhästarna på Jägers i söndags. I samband med det auktionerades ett antal andra hästar ut. Vet någon hur det gick? Såldes hästarna och i så fall till vilka priser?

Jag är lite nyfiken, jag tycker det var dålig annonsering och vid en liknande auktion förra året var det låga priser och många osålda hästar.

Vilka köpare vänder sig en sådan här auktion till?

/A
 
Sv: Auktion Jägers

Menar du de hästar som inte var rikshästar?
Annars finns ju resultatet från rikshästauktionen på svenskgalopp.se
 
Sv: Auktion Jägers

Jag har hittat priserna för rixhästarna men de andra hittar jag inte. Jag vet bara att ett par ströks.

Är det någon som vet om de såldes, i så fall till vilka priser.

/A
 
Sv: Auktion Jägers

Jag köpte ett sto på auktionen förra året, tror dock inte att resultatet lades ut någonstans. Inte heller var auktionen så bra annonserad, det stod bara på jägers hemsida så jag "råkade" få reda på den.

Hästarna låg på priser från 5000 till 50 000:- tror dock inte det var nån häst som det inte bjöds på? Dock var det få som blev sålda då säljarna inte accepterade priset. kan tänka mig att snittpriset låg på runt 25 000:-, mesta dels verkade vara hästar som kanske gjort sitt på banan alt hästar som inte passade i proffsträning.
Detta var alltså 2012, jag visste inte om att dom hade haft nån auktion i år, trodde den var senare som förra året :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp