Bukefalos 28 år!

Avla på polishund, Är det tillåtet`?

Men är han hundförare i dagsläget? Om hunden inte har blivit belastad så är det ju svårt att säga om den är något tjänstehundsmaterial..
Med vilken typ av hund du korsat har jag svårt att se vad mod/dådkraft och skärpan skulle komma ifrån. Jag har ju inte sett hunden, bara det du lagt ut i videon och där finns det ju inget som tyder på att den är tjänstehundsmaterial liksom.

Att de gillar varandra och passar ihop är ju viktigt om han ska ha den - men det känns ju inte så relevant för frågan om huruvida den duger till tjänst.
Jag valde inte den här personen för att han är polis. Läs gärna mitt huvudinlägg. ;itt mål här var inte att få honom till polishund, utan att jag undrade hur mina möjligheter att avla på honom ser ut OM han blir det.
Du sa att många hundförare inte är bra. Jag håller med , men vad de har för hundsyn eller hur bra de är med hundar har ju inte att göra med om de är poliser eller inte. För mig var uppgiften att matcha två individer (en människa och en hund), så oavsett om han går vidare med det eller inte så är utgångsläget bra där.

Typ av hund? Vad menar du? Vilka Ailanulhundar har du träffat då?

Han har definitivt modet och nyanserna av det! Många av hans släktingar har det också, döm inte hunden efter håret!
Hundar blir belastade inte bara på ett arrangerat prov av en viss typ.
Du vet ju absolut ingenting om vad jag hunnit testa under över en månad här och skriver att han inte är belastad. Det har du Det har du lika lite aning om som "vad han är för typ".
MH i all ära (för att se mönster i kullar framförallt) men jag tycker det är trångsynt att säga att alla hundar som inte gjort MH inte blivit belastade. Du resonerar som om man inte kan se vad en hund är om man inte gjort exakt det testet. Det är väldigt verklighetsfrånvridet. Jag har låtit MH-beskriva (och Kora) många hundar/kullar back in the days och nej, jag skulle inte få ut lika mycket alls av bara en sådan som jag fått ut av denna månad. Inte i närheten. Varken vad gäller att utvärdera avel, bestämma vilka hundar man ska avla vidare på eller svara på frågan om jag tycker han är värd att testas för patrull/skydds.
Tänker du att jag väljer hundar efter färg eller vad sjutton tänker du om det jag gör? Skapa en tråd för det. Jag hade en helt annan fråga här än vad NI tror om ifall J kan klara L-test eller inte. Jag är väldigt kluven till om jag vill att han ska gå igenom det, men jag och de sakkunniga som träffat honom är helt övertygade om det.

Om du vill komma hit och träffa honom innan måndag så får du gärna göra det. Men att döma honom efter håret, ex utefter hur hans släktingar SER UT är väldigt, väldigt slarvigt!
 
Jag skulle säga att den minsta oron för min del skulle vara om hunden behövde byta hem.
Polishundar utsätts många gånger för oschyssta situationer och behandlingar i sitt jobb. Även en vältränad och balanserad hund kan ta skada både mentalt och fysiskt.
 
Jag valde inte den här personen för att han är polis. Läs gärna mitt huvudinlägg. ;itt mål här var inte att få honom till polishund, utan att jag undrade hur mina möjligheter att avla på honom ser ut OM han blir det.
Du sa att många hundförare inte är bra. Jag håller med , men vad de har för hundsyn eller hur bra de är med hundar har ju inte att göra med om de är poliser eller inte. För mig var uppgiften att matcha två individer (en människa och en hund), så oavsett om han går vidare med det eller inte så är utgångsläget bra där.

Typ av hund? Vad menar du? Vilka Ailanulhundar har du träffat då?

Han har definitivt modet och nyanserna av det! Många av hans släktingar har det också, döm inte hunden efter håret!
Hundar blir belastade inte bara på ett arrangerat prov av en viss typ.
Du vet ju absolut ingenting om vad jag hunnit testa under över en månad här och skriver att han inte är belastad. Det har du Det har du lika lite aning om som "vad han är för typ".
MH i all ära (för att se mönster i kullar framförallt) men jag tycker det är trångsynt att säga att alla hundar som inte gjort MH inte blivit belastade. Du resonerar som om man inte kan se vad en hund är om man inte gjort exakt det testet. Det är väldigt verklighetsfrånvridet. Jag har låtit MH-beskriva (och Kora) många hundar/kullar back in the days och nej, jag skulle inte få ut lika mycket alls av bara en sådan som jag fått ut av denna månad. Inte i närheten. Varken vad gäller att utvärdera avel, bestämma vilka hundar man ska avla vidare på eller svara på frågan om jag tycker han är värd att testas för patrull/skydds.
Tänker du att jag väljer hundar efter färg eller vad sjutton tänker du om det jag gör? Skapa en tråd för det. Jag hade en helt annan fråga här än vad NI tror om ifall J kan klara L-test eller inte. Jag är väldigt kluven till om jag vill att han ska gå igenom det, men jag och de sakkunniga som träffat honom är helt övertygade om det.

Om du vill komma hit och träffa honom innan måndag så får du gärna göra det. Men att döma honom efter håret, ex utefter hur hans släktingar SER UT är väldigt, väldigt slarvigt!
Nej, det har jag inte påstått att du gjort heller?

Jag var bara nyfiken på hur man kunde se att hunden var tjänstehundsmaterial utan att ha gjort någon form av ordentlig belastning av hunden. Jag umgås liksom med hundförare så jag har hört hur de tänker och resonerar till att ta ut hundar till tjänst. Har sett mer än en hund som för de flesta sett ut som en otroligt bra hund men där föraren själv känt att den inte duger - oavsett om den klarar ett L-test eller inte.

Jag har inte träffat någon av dina hundar, men jag ser ju vad du lägger ut för information om dem på din hemsida bland annat. Det verkar ju mest vara olika typer av vallhundar och ingen av de som är skapta för den här typen av arbete. Jag har inte heller påstått att MH är enda sättet att belasta hunden, MH belastar ju dem väldigt lite men var nyfiken på om du faktiskt testat hunden för någon utomstående. Jag frågade ju om hunden kört skydd med - med rätt figge kan man se en hel del där.
Du verkar läsa in hel massa som jag inte skrivit - kanske dags att ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite?
 
Han måste ju vara magiskt skicklig som kan ha så stor tro på hunden redan. Folk som jobbar med att köpa in hundar för tjänst behöver se både MT, L-test, lånetid på månader under träning innan de ens vill humma om hunden duger.

Precis som @Wingates säger så är det under belastning som de ställs på prov.
Han har blivit belastad. Nej, man behöver inte vara magisk skicklig för att se åt vilket håll det barkar och jo, man kan se det.
Jag känner mina hundar och säjer inte att alla skulle klara det, men jag säger att vissa skulle det och andra förmodligen skulle det.
Men hela grejen att ni ifrågasätter det....tror ni att Jupiter är den enda hunden han tittat på? Att han skulle välja en icke-SKKreggad ras i första taget.
TÄNK.

Och vill ni diskutera tvivel kring mina hundar och dess "typ" eller hur kullar och avelsdjur utvärderas så vänligen skapa en ny tråd.
Varför i HELA FRIDEN skulle jag eller han INTE veta att han isf ska genomgå allmän test, L-test och att det är en prövotid??
Läs mitt huvudinlägg.
 
Han har blivit belastad. Nej, man behöver inte vara magisk skicklig för att se åt vilket håll det barkar och jo, man kan se det.
Jag känner mina hundar och säjer inte att alla skulle klara det, men jag säger att vissa skulle det och andra förmodligen skulle det.
Men hela grejen att ni ifrågasätter det....tror ni att Jupiter är den enda hunden han tittat på? Att han skulle välja en icke-SKKreggad ras i första taget.
TÄNK.

Och vill ni diskutera tvivel kring mina hundar och dess "typ" eller hur kullar och avelsdjur utvärderas så vänligen skapa en ny tråd.
Varför i HELA FRIDEN skulle jag eller han INTE veta att han isf ska genomgå allmän test, L-test och att det är en prövotid??
Läs mitt huvudinlägg.
Men jösses. Vilka växlar.
Nu läser du in en massa extra i det jag skrivit.

Det blir nog kanon ska du se :up:
 
Jag var bara nyfiken på hur man kunde se att hunden var tjänstehundsmaterial utan att ha gjort någon form av ordentlig belastning av hunden.
Hur vet du att jag inte har gjort någon typ av belastning av hunden? Du får berätta det, har du gått någon typ av medíumutbildning eller spionerar du på mig?
Hur , alltså av vilken anledning, skulle jag inte vilja ta reda på info om hundar som jag avser avla på? Och ännu mer....om jag ska hitta ett passande hem för dem?
 
Jag skulle säga att den minsta oron för min del skulle vara om hunden behövde byta hem.
Polishundar utsätts många gånger för oschyssta situationer och behandlingar i sitt jobb. Även en vältränad och balanserad hund kan ta skada både mentalt och fysiskt.
Ja!!. Det någon (minns ej här) skrev om att polishundar går i pension när de är 10 år. Det är nog inte snitytåldern tyvärr.
Orkar ej leta exakt nu, men när jag läste i en polistidning för några år sedan var snittåldern 6.5 år (att gå i pension som patrull/skyddshund)....och om det stämmer är så är det ganska läskigt.
Tror/ser att de kan jobba tills de är 10, men tvivlar på att medelåldern för pension är där.
 
De är inte små. Jag föder upp hundar i 3 olika storlkear (även om den minsta storleken ej finns ännu).
Han är 67 centimeter i mankhöjd, väger ca 10 kg mindre än ex en schäfer med den mankhöjden, men det är ju mer fördel än nackdel faktiskt.
Kolla upp så att de tar in en hund som är 67 i manken.
En Schäferhane ska helst inte gå över 65 och de stora ratas ofta då de inte får plats i bilarna. Hänt mer än en gång att de inte ens velat pröva en hane av större storlek.
 
Hur vet du att jag inte har gjort någon typ av belastning av hunden? Du får berätta det, har du gått någon typ av medíumutbildning eller spionerar du på mig?
Hur , alltså av vilken anledning, skulle jag inte vilja ta reda på info om hundar som jag avser avla på? Och ännu mer....om jag ska hitta ett passande hem för dem?
Jag frågade ju hur ni gjort det men fick inget svar? Om han inte ens är hundförare i dagsläget så är ju kompetensen lite oklar.
Att avelsutvärdera och se om hunden är värd att testa mot tjänst är ju inte nödvändigtvis samma sak..
Alltså ni gör som ni vill, jag var bara nyfiken på vad som gjorde att ni trodde att han passar som patrullhund hos polisen - det hade jag undrat över med många SKK hundar med 🤷‍♀️ 🤷‍♀️
 
Ja, men det är knappast snittåldern.

Bra att du ser att de tar väl hand om dina djur!


Det var du som skrev poliskarriär. Jag förstår och ser i flera yrken att man inte alltid har samma tjänst i 50 år!
Mina djur? Har aldrig sålt ett djur till Polisen.

Jag skrev få jobbar många år ute (dvs i yttre tjänst) i sin poliskarriär. Dock brukar hundförare vara lite längre igång i yttre tjänst än IGV poliser.
 
Jag frågade ju hur ni gjort det men fick inget svar? Om han inte ens är hundförare i dagsläget så är ju kompetensen lite oklar.
Att avelsutvärdera och se om hunden är värd att testa mot tjänst är ju inte nödvändigtvis samma sak..
Alltså ni gör som ni vill, jag var bara nyfiken på vad som gjorde att ni trodde att han passar som patrullhund hos polisen - det hade jag undrat över med många SKK hundar med 🤷‍♀️ 🤷‍♀️
Att jag inte såg din fråga är inte samma sak som att jag ej gjort det.
Du kan väl berätta vad jag inte gjort.

Han är potentiellt ämne för att han:
Enormt modig/självsäker
Väldigt samarbetsvillig.
Klarar alla underlag du kan tänka dig och några till
Arbetar väldigt koncentrerat och uthålligt
Extremt samarbetsvillig gentemot sin människa
Irdentlig kamplust och tar kampen även på höga höjder i ex gallertrappor
Håller kamp när han pressas fysiskt eller på andra sätt utmanas, inklusive skott.
Är fysiskt mer smidig och kapabel än ex en schäfer
En spanare av rang!
Skottfast
Kan jobba självständigt både nära och med stor distans.
För att jag inte ser något som helst hinder och ja, jag vet vad som krävs där. Ex min malle skulle INTE passa.

Jag vet inte hur du gör när du säljer valpar /hundar, men jag gör allt jag hinner och kan för att försöka skapa mig en bild av i vilka sammanhang de kan få använda sin kapacitet fullt ut.

vad vet du om denna människas kompetens? Är du hundförare?
Vad tror du om din/dina hundars chanser att klara testet och prövotiden?
Varför/ varför inte?

Jag tycker det är jättemärkligt att du dömer dem efter hur du tycker att deras släkt ser ut eller hur de ser ut själva. alltså JÄTTEKONSTIGT.
Om du parar några generationer på hundar som är prestationsavlade för att flytta och styra hundratals hästar eller renar, med väldigt föriga hundar, tror du inte att du då skulle få fram en enda hund som du kan para mot vallhund som ligger och herdehundshållet och råka få fram en hund som kan passa för det vi pratar om här?
"Inte den typen", du har uppenbarligen underskattat hur mycket nerver och närvaro man behöver för att vara terapi- eller assistanshund (vilket ju är mina kriterier). Jag går inte bara iväg till folk som klappar på mina hundar. Jag jobbar på ställen med extrema känsloutbrott och även på hem där de som bor där hade fått jättelånga fängelsestraff om de bara hade vart något år äldre. Så självklart får jag fram individer som klarar att möta tuffa situationer.

Om ni vill prata om mina hundar, mitt sätt att utvärdera hundar, min avel och vad det egentligen är för typer (SJV säger raser numera) så skapa en tråd om det och tagga mig. De som ser denna tråd framöver ska ju mest få reda på den frågan som gäller för en person som vill behålla avelsrätt och vad som gäller där om hunden blir polishund framöver.
jag vet inte om det kommer bli så, jag vill bara bädda för att jag verkligen kan använda honom i avel om jag skulle vilja det eftersom jag är rätt säker på redan nu ATT jag vill det.
 
Mina djur? Har aldrig sålt ett djur till Polisen.

Jag skrev få jobbar många år ute (dvs i yttre tjänst) i sin poliskarriär. Dock brukar hundförare vara lite längre igång i yttre tjänst än IGV poliser.

"Mina" skulle vara "sina", S och D är bredvid varandra på mitt tagentbort och kan ej ändra nu, tyvärr.
 
Angående att få avla på polishundar så är det ytterst tveksamt men inte helt omöjligt. Vi sålde för ett par år sedan två kullsyskon till polisen och hanen var sådan att han skulle kunnat vara intressant att avla vidare på för oss (han var sparad som tilltänkt tävlingshund). Då skulle det inte vara omöjligt att få använda honom till ett par kullar, Nu valde vi att inte göra det ändå av andra orsaker.
Men med de två var det polisen som kontaktade oss för att fråga om vi hade någon lämplig hund att testa så de kanske var villigare att släppa till då.

Sen finns det vissa regler om att få köpa loss hundar från polisen som inte klarar uppkörningarna. En som vi sålde gick i tjänst i två år men missade i uthålligheten på hörda spår på en uppkörning och "kasserades" därför. Men eftersom den hade gått i skarpa bett i tjänsten flera gånger fick den inte säljas till privatperson, inte ens till uppfödarna.
 
Kolla upp så att de tar in en hund som är 67 i manken.
En Schäferhane ska helst inte gå över 65 och de stora ratas ofta då de inte får plats i bilarna. Hänt mer än en gång att de inte ens velat pröva en hane av större storlek.
Nej, sånt behöver jag inte kolla upp igen och han tar mindre plats än en schäferhane som är 65.
Saker och ting vägs mot varandra. Jag tror du vet det. Det finns polishundar som är högre än så.
 
Angående att få avla på polishundar så är det ytterst tveksamt men inte helt omöjligt. Vi sålde för ett par år sedan två kullsyskon till polisen och hanen var sådan att han skulle kunnat vara intressant att avla vidare på för oss (han var sparad som tilltänkt tävlingshund). Då skulle det inte vara omöjligt att få använda honom till ett par kullar, Nu valde vi att inte göra det ändå av andra orsaker.
Men med de två var det polisen som kontaktade oss för att fråga om vi hade någon lämplig hund att testa så de kanske var villigare att släppa till då.

Sen finns det vissa regler om att få köpa loss hundar från polisen som inte klarar uppkörningarna. En som vi sålde gick i tjänst i två år men missade i uthålligheten på hörda spår på en uppkörning och "kasserades" därför. Men eftersom den hade gått i skarpa bett i tjänsten flera gånger fick den inte säljas till privatperson, inte ens till uppfödarna.
Det sista.
Om det nu vore att ex jag skulle sälja hunden till polisen (vilket inte är fallet) skulle de då köpa honom INNAN prövotiden?
så var det inte förut. Varför vill de köpa hunden innan de vet om hen håller hela vägen?
Hur är det om hunden, innan L-test ägs av en polis-individ? Gör det skillnad.
Den här förändringen där myndigheten äger hundarna istället för individen/föraren skedde bara för 5-6 år sedan eller när?
 
Att jag inte såg din fråga är inte samma sak som att jag ej gjort det.
Du kan väl berätta vad jag inte gjort.

Han är potentiellt ämne för att han:
Enormt modig/självsäker
Väldigt samarbetsvillig.
Klarar alla underlag du kan tänka dig och några till
Arbetar väldigt koncentrerat och uthålligt
Extremt samarbetsvillig gentemot sin människa
Irdentlig kamplust och tar kampen även på höga höjder i ex gallertrappor
Håller kamp när han pressas fysiskt eller på andra sätt utmanas, inklusive skott.
Är fysiskt mer smidig och kapabel än ex en schäfer
En spanare av rang!
Skottfast
Kan jobba självständigt både nära och med stor distans.
För att jag inte ser något som helst hinder och ja, jag vet vad som krävs där. Ex min malle skulle INTE passa.

Jag vet inte hur du gör när du säljer valpar /hundar, men jag gör allt jag hinner och kan för att försöka skapa mig en bild av i vilka sammanhang de kan få använda sin kapacitet fullt ut.

vad vet du om denna människas kompetens? Är du hundförare?
Vad tror du om din/dina hundars chanser att klara testet och prövotiden?
Varför/ varför inte?

Jag tycker det är jättemärkligt att du dömer dem efter hur du tycker att deras släkt ser ut eller hur de ser ut själva. alltså JÄTTEKONSTIGT.
Om du parar några generationer på hundar som är prestationsavlade för att flytta och styra hundratals hästar eller renar, med väldigt föriga hundar, tror du inte att du då skulle få fram en enda hund som du kan para mot vallhund som ligger och herdehundshållet och råka få fram en hund som kan passa för det vi pratar om här?
"Inte den typen", du har uppenbarligen underskattat hur mycket nerver och närvaro man behöver för att vara terapi- eller assistanshund (vilket ju är mina kriterier). Jag går inte bara iväg till folk som klappar på mina hundar. Jag jobbar på ställen med extrema känsloutbrott och även på hem där de som bor där hade fått jättelånga fängelsestraff om de bara hade vart något år äldre. Så självklart får jag fram individer som klarar att möta tuffa situationer.

Om ni vill prata om mina hundar, mitt sätt att utvärdera hundar, min avel och vad det egentligen är för typer (SJV säger raser numera) så skapa en tråd om det och tagga mig. De som ser denna tråd framöver ska ju mest få reda på den frågan som gäller för en person som vill behålla avelsrätt och vad som gäller där om hunden blir polishund framöver.
jag vet inte om det kommer bli så, jag vill bara bädda för att jag verkligen kan använda honom i avel om jag skulle vilja det eftersom jag är rätt säker på redan nu ATT jag vill det.

Jag ser inte någon kritik mot din avel här. Huruvida det handlar om SKK-reggat eller ej är ju inte heller relevant.

Däremot förstår jag att folk undrar över linjerna på hunden. Eftersom det bara är ett fåtal raser som öht använts som patrullhundar inom polisen så skulle samma funderingar dyka upp även om det var en renrasig hund men av annan ras än dessa.

Terapi- och assistanshundar fyller en viktig uppgift och kan absolut inte vara några mentala vrak, men steget till polishund är mycket stort.

Kort sagt håller jag med om att det är onödigt att diskutera din avel. Men jag vet inte om jag tycker att frågan om vad som krävs för att passera nålsögat för att bli polishund är lika OT.
Om personen som vill köpa din uppfödning vill bli hundförare behövs en hund. Om den han köper av dig inte klarar testerna kanske han utbildar sig ändå och det dyker upp en till hund i bilden. Det kan förstås gå alldeles utmärkt, men jag var själv en gång spekulant på en omplaceringshund där situationen såg ut ungefär så. Ägaren hade blivit hundförare och skaffat tjänstehund ett par år efter att första hunden köptes, och den gamla hunden hamnade hela tiden i bakvattnet. Den trivdes dessutom inte särskilt bra med den den nya, som var väldigt intensiv och på. Ägaren älskade verkligen den äldre hunden, så omplaceringen var inget hen gjorde med lätt hjärta.

Den kan alltså vara värt att tänka på även vad som händer om hunden du säljer inte tar sig hela vägen fram till godkänd polishund, i synnerhet om du ogillar tanken på flera omplaceringar.
 
Nej, sånt behöver jag inte kolla upp igen och han tar mindre plats än en schäferhane som är 65.
Saker och ting vägs mot varandra. Jag tror du vet det. Det finns polishundar som är högre än så.
Du kan slopa härskartekniker som ”jag tror du vet det”.
Mankhöjden har att göra med att det finns lagar på hur hög en hund får vara i bilbur och i de bilar och burar polisen har rymms inte högre hund.
Men din vän har kanske egen bil eller har dispens?
 
Det sista.
Om det nu vore att ex jag skulle sälja hunden till polisen (vilket inte är fallet) skulle de då köpa honom INNAN prövotiden?
så var det inte förut. Varför vill de köpa hunden innan de vet om hen håller hela vägen?
Hur är det om hunden, innan L-test ägs av en polis-individ? Gör det skillnad.
Den här förändringen där myndigheten äger hundarna istället för individen/föraren skedde bara för 5-6 år sedan eller när?
Våra tre senaste har köpts direkt efter L test. En klarade inte slutprovet (hon tuggade lite mycket på figuranterna) och såldes tillbaka till oss för mindre än en tiondel av vad de betalat. Hon gick sedan vidare som väktarhund och gör ett utmärkt jobb där.
Kan tänka mig att de vill köpa dem direkt för att inte säljaren ska kunna ändra sig och få tillbaka ett potentiellt vapen. Eller sälja dem vidare för mer pengar som färdigutbildade. Plus att det är ju en risk för säljaren också att lämna bort hunden på prov till en såpass tuff utbildning.
Polisens inköpspris är en väldigt liten del i vad själva utbildningen kostar så jag tror nog det är ett klokt ekonomiskt sätt att köpa hundarna på.

En av våra tidigare uppfödningar (en sån där som alla lite äldre poliser vet vem det var, inte så många exteriörschäfrar på den listan) ägdes av kenneln men var utlånad till en polis som hade honom i tjänst. Han användes till några kullar och det finns även fryst kvar efter honom. Han jobbade tills han var 10 år och somnade in när han var 13.
 
Våra tre senaste har köpts direkt efter L test. En klarade inte slutprovet (hon tuggade lite mycket på figuranterna) och såldes tillbaka till oss för mindre än en tiondel av vad de betalat. Hon gick sedan vidare som väktarhund och gör ett utmärkt jobb där.
Kan tänka mig att de vill köpa dem direkt för att inte säljaren ska kunna ändra sig och få tillbaka ett potentiellt vapen. Eller sälja dem vidare för mer pengar som färdigutbildade. Plus att det är ju en risk för säljaren också att lämna bort hunden på prov till en såpass tuff utbildning.
Polisens inköpspris är en väldigt liten del i vad själva utbildningen kostar så jag tror nog det är ett klokt ekonomiskt sätt att köpa hundarna på.

En av våra tidigare uppfödningar (en sån där som alla lite äldre poliser vet vem det var, inte så många exteriörschäfrar på den listan) ägdes av kenneln men var utlånad till en polis som hade honom i tjänst. Han användes till några kullar och det finns även fryst kvar efter honom. Han jobbade tills han var 10 år och somnade in när han var 13.
Ok tack!
Ja....jag kan tänka mig att de varit med om att folk ångrar sig och vill ha tillbaka hunden. Särskilt om de levt med hunden så länge.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 378
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 675
Senast: Tassa
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Hej! Tar all feedback jag kan få för/emot kastrering av en knappt 3 år gammal hane, spec i samband med allergi; tankar, erfarenheter...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp