Bukefalos 28 år!

Avmaska får?

Albatross

Trådstartare
Skall man ta ett träckprov på får innan man avmaskar dem (vi har fem får och är osäkra på om de har mask eller ej)?
 
Sv: Avmaska får?

Man brukar inte göra det. Utan avmaskning brukar ske i samband med klippning ca 2 ggr per år. Om det inte är helt uppenbart att fåren har mask förstås. Symtom som stark avmagring och/eller hosta kan vara tecken på parasiter.
 
Sv: Avmaska får?

Fler och fler börjar ta träckprov på tackorna på våren efter lamning före betessläpp. Då kan man se om tackorna behöver avmaskas.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 185
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 363
Senast: dobbis
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • VAD ska man bjuda på?
  • Byta nackstöd på bil
  • Högtalare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp