Avmaska kossor?

FJ_

Trådstartare
Vi har 3 stycken kossor av rasen Higland cattle. Vet någon om kossor ska/bör avmaskas? Gör man det på kor? Jag kommer släppa in hästar i deras gamla beteshage. Kan något smitta hästarna?
 
Vi har 3 stycken kossor av rasen Higland cattle. Vet någon om kossor ska/bör avmaskas? Gör man det på kor? Jag kommer släppa in hästar i deras gamla beteshage. Kan något smitta hästarna?
De smittar sannolikt inte hästarna eftersom parasiter är värdspecifika, men du bör givetvis ta ett träckprov för att kolla om de behöver avmaskas och mot vad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Roheryn
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 644
Senast: Blyger
·
Hästvård Mitt dräktiga sto visade sig ha 150 epg på liten och eller stor blodmask. Det andra stoet hade 0. Hagen dom går i nu sedan januari...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: nullo-modo
·
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 230
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp