Bukefalos 28 år!

Avregistrera bilar.

Sv: Avregistrera bilar.

Haft två, en -70:a, en gammal polisbil. Det var min första bil öht o inköptes 1984. Nästa var en -66:a. Bägge med 225-6:an (alltså stora 6:an). Sen har jag haft två Dodge Dart (i princip samma bil under skalet) -64:a o -66:a (med V8).

Valianten var så vanlig i Sverige att den licenstillverkades här, liksom massor av andra amerikanska bilar. Bilar från Chryslerkoncernen (DeSoto, Imperiel, Chrysler, Dodge, Plymouth) monterades på SAAB-ANA-fabriken i Nyköping t.o.m. 1967.
 
Sv: Avregistrera bilar.

Ja, herrgårdsvagnarna är ovanliga :love:

Och fina! Vill du köpa den? :p

Jag har för mig att mammas också har en 6a. Den är i toppskick, har helrenoverats. Nu är det färg på bilen, ficxa nåt innanför hjulen att bromsa med, fixa växellådan ordentligt och ... ja en hel del annat :) Bara att sätta dit bromsok och grejer där kostar 6000 kr. Hon ska ha volvos där så det är lätt att byta bromsar.

Dodge Dart har mamma också haft! Jag ska nog googla bilder och se om jag känner igen den, jag var ju barn :)
 
Sv: Avregistrera bilar.

Jag har ju redan en -65 herrgårdsvagn, fast en storebror ;)

943760_443748745657380_95030952_n.jpg

Chrysler New Yorker Town & Country 6-pass 1965 :love:

Tillverkad i knappt 3000 ex om man räknar både 6- o 9-passagerarsmodellerna. Vad jag vet finns det 5 stycken i Sverige. Ännu mer ovanlig än Vallekombin.
 
Senast ändrad:
Sv: Avregistrera bilar.

Hur många vallekombisar finns det i Sverige? Vet du hur man kollar det?

Fin bil! Jag har alltid gillat sådana modeller av bilar! :)

Mamma gillar Cadillac :yuck:, pappa gillade mustanger :cautious: och jag gillar mini cooper. Och volvo 245 or förstås. Om man kan säga att det finns en bil som är vacker så är verkligen en mini cooper vacker! Underbart vacker! :o Jag har alltid gillat Buick Roadmaster, tror jag den heter. Sedan jag var småtting, sa alltid att jag ville ha sån när jag blev stor.

Och det hade jag nog haft om jag hade fått lov att ta körkort. En sån, en volvo 245 a och en mini cooper! :love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 946
Senast: Mia_R
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: aiquen
·
Juridik & Ekonomi Är jag korkad som går och suktar efter en jättefin motorcykel för 90.000:-? Ena sidan av mig tänker att det är alldeles för mycket...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 928
Senast: Otherside
·
Fordon ...och så kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten när peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 917
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp