Avstånd till klubben

Mirre

Trådstartare
Är ni medlem i någon klubb/förening?
Hur långt har ni dit?
Hur utbredd är westernridningen där ni bor?
Hur ofta åker ni iväg på träningar och tävlingar?
Hur långt tycker ni känns rimligt att åka, om man vill kunna rida för tränare hyfsat regelbundet?
 
Har 6 mil till närmaste wras-klubb och 3,5 mil dit jag åker och rider clinic ca var 6:e vecka. Har tävlat 2-3 ggr per år, hoppas på mer framöver då vi börjar känna oss redo för lite större uppgifter snart. Bara vi får ordning på den förbaskade spinnen.:(
 
Tycker det är ok att åka runt 8 mil enkel resa om det ska vara regelbundet. Har åkt 15 mil några gånger för en clinic.
 
Har ca 5 mil till vår tävlingsarena. Är med på nästan alla tävlingar, så året ditt ett par gånger om året. Bor nära flera tränare, har väl en tre fyra stycken inom två mils radie. Tre mil till Axevalla där flera stora tävlingar går.
Min tränare bor 5 km bort, åker dit 1-2 ggr /månad beroende på min ekonomi och hur mycket tävlingar hon åker på. I sommar har hon knappt varit hemma alls känns det somså nu har jag lite träningsabstinens :p

För "specialclinics" kan jag åka 15 mil, inga problem. Tyvärr har jag inte ekonomi att åka på speciellt mycket alls just nu. .
 
Åh du bor ju helt perfekt! Grämer mig att jag flyttade från Hjo ibland när det kommer till westernridning:)
 
Är ni medlem i någon klubb/förening?
Hur långt har ni dit?
Hur utbredd är westernridningen där ni bor?
Hur ofta åker ni iväg på träningar och tävlingar?
Hur långt tycker ni känns rimligt att åka, om man vill kunna rida för tränare hyfsat regelbundet?

Jag är medlem i Sveriges nordligaste WRAS-förening.

Svårt att säga hur långt jag har eftersom föreningen täcker hela Norrbotten och delar av Västerbotten. Arrangemangen är spridda över nästan hela området kan man säga.

I min kommun är vi inte så många som håller på med westernridning men vi ska nog lyckas locka några fler. Föreningen har 70-100 medlemmar ungefär spritt över ett rätt stort område.

Jag tävlar nog ungefär en gång i månaden mellan april och oktober. Mestadels bara på den egna föreningens tävlingar men även en del på finska sidan. Träningar varierar jättemycket men det ideala skulle vara en gång varannan vecka. Helgclinics är jag med på tre-fyra gånger per år.

Om det är träning en vardagskväll är fem-sex mil (enkel väg) ungefär vad jag tycker är rimligt att köra. För en hel helg kan jag åka 20-25 mil.
 
Kan ju svara själv också, har ca 9 mil till närmaste klubb.
Just nu åker jag inte alls, är inte ens medlem :p Men har ingen häst heller nu så
 
Har 4 mil till vår westernklubb. Men har turen att western är väldigt stort i min lilla by så vi tar ut tränare 1-2 ggr i månaden, och till den ridbanan har jag ridavstånd :)
 
Har ungefär 5 mil till min klubbs (eventuella) hemmaarena. Försöker vara med på alla aktiviteter som ordnas. Åker dock ca 25 mil för clinics ett par gånger om året men skulle lätt kunna åka längre för min tränare :love: :love: :love:
Kan tillägga att jag har ca 1 mil till axvall också vilket är rätt nice
 
Är ni medlem i någon klubb/förening?
Hur långt har ni dit?
Hur utbredd är westernridningen där ni bor?
Hur ofta åker ni iväg på träningar och tävlingar?
Hur långt tycker ni känns rimligt att åka, om man vill kunna rida för tränare hyfsat regelbundet?

Ja.

Rikstäckande förening, så både nära och långt. Tidigare medlem i WRAS-klubb och bodde då inom några mil från majoriteten av medlemmarna och de platser vi höll till på.

Rätt så utbredd, bor 5 mil från både Axevalla och Grevagården, men i min stallkrets är det inte så vanligt med westernridning.

För tillfället alldeles för sällan, men skulle vilja att vi kom iväg några helger per år och tränade. Har en tränare, ej western, som kommer till gården varannan vecka, som är trevlig att träna sits, balans och lösgörande med. Åker som publik, groom eller funktionär på tävling ungefär 5 gånger per år.

Beror på vad som är hyfsat regelbundet. Varje eller varannan vecka; någon mil. En helg i månaden; helt okej med flera mil. Några gånger per år; där är det viljan och planeringen som sätter stopp. Allt beror på vilka förutsättningar och möjligheter man har. Finns ju folk som åker från nordligaste Sverige till långt ner i Tyskland för att tävla i några dagar en gång om året... Ingenting är omöjligt.
 
Är ni medlem i någon klubb/förening? Ja
Hur långt har ni dit? Klubben har ingen arena så det är flytande.
Hur utbredd är westernridningen där ni bor? Den är rätt utbredd och växer.
Hur ofta åker ni iväg på träningar och tävlingar? Jag vill åka minst 1 gång i månaden men det finns annat man måste göra också så det blir sällan som man tänkt.
Hur långt tycker ni känns rimligt att åka, om man vill kunna rida för tränare hyfsat regelbundet? Jag har en toppentränare ca 12 mil från mig och jag hoppas få till träningstillfällena nu inför nästa års tävlingar. Annars blir det väl clinics i närområdet...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
131
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 100
Senast: escodobe
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp