[B]Sadel: Bomlös eller Ej??[/B]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadel: Bomlös eller Ej??

Rider med bomlös, western och vanlig bomsadel, allt efter humör, behov och vilken häst jag rider för dagen.

Till ena arabstoet, som alltid har ogillat sadlar: bomlös, jag tror att det känns mjukt och avspänt för henne och påminner om barbackaridning, vilket hon älskar.

Andra arabstoet: Westernsadel, eftersom den ligger bäst på henne och hon verkar trivas med den. Men nu har jag upptäckt att min bomlösa dressyrsadel passar henne utmärkt, så den kommer det att bli när vi tränar i paddocken.

Arabvalacken: Vanlig bomsadel, en gammal luftstoppad Lewa som är så skön att sitta i och som ligger så bra på honom. Men den bomlösa distanssadeln funkar också bra på honom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
999
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har en ponny som är helt omöjlig att hitta sadel på. Har haft ut en sadelutprovare som inte hittat någon sadel då hon har mycket manke...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: Lingon
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
558
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp