[B]Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?[/B]

Empalie

Trådstartare
Vilken slags krubba föredrar niatt servera kraftfodret i? Eller föredrr ni hink på golvet som man kan diska ur varje gång????
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Vi har hinkar, och det är bra till lortgrisen.
Blir renare i boxen också, i stället för slaskiga väggar.
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

vi har hink som vi ställer i krubban till ena hästen :angel:

andra hästen har vi hink uppsatt på vägen som man kan ta bort för att göra rent den :)
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Jag har typ transportkrubbor som jag hakar fast på boxväggen, de är lätta att ta ner o skölja ur
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Vi använder golvkrubbor som man sätter i ett gammalt bildäck! Vi gör det för att det är hästens naturliga sätt att stå när den äter.
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Transportkrubba som jag hänger på en krok. Enda som fungerar eftersom min häst annars använder den som bajssamlare... Är den lös gör han inget i den, är den fast så ligger alla högar i krubban. Jättekul att städa... not!
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Vi har hinkar till alla hästar. Gör iordning i foderkammaren, och ställer sedan ut, sköljer ur och in i foderkammaren. Hur smidigt som helst!!!
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Har en vanlig, stor krubba i boxen. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Bara att ta en svamp eller trasa och rengöra där i.
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Har hinkar på golvet som tvättas dagligen... Har en kräsen dam som alltid lämnar lite smul i botten, och äter inte om detta smul ligger kvar vid nästa fodring:smirk:
 
Sv: Snabbt svar, vilken krubba föredrar ni?

Hmm jo visst! Men jag är liiiite kinkig och tycker om min grep :o
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Ekonomi & Juridik Ni som kanske läst min tidigare tråd vet att jag ska flytta min häst och det varit problematik med hur snabbt jag kan flytta då...
2
Svar
22
· Visningar
4 790
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Relationer Kommentaren "desto fler svar desto bättre" lades till då jag vet att nästan ingen människa är den andra lik, men grupper av människor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 844
Senast: LenaH
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 512
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp