[b]tips??????[/b]

M

Mandh

Någon som har nån idé eller förslag vad man kan göra för kul när man ska tömköra en ponny? (Han är ingen unghäst eller nått sånt, det är bara att jag är för stor att rida honom, det är andra som rider honom ),så jag skulle vilja göra nått kul bara

själv brukar jag i princip bara klättra, gå lång promenad, om jag gör nån övning blir det mest volter eller sicksack mellan konor xD Jag vill göra något anorlunda, så om du har nått tips hur man kan göra tömkörningen lite roligare kan du väl skriva? eller om ni vill skriva nått annat om tömkörning..
 
Sv: tips??????

För att försöka pigga upp mitt sto som lätt tappar intresset brukar jag försöka använda naturen (bommar är totalt ointressanta tydligen...:grin:) så brukar jag leda/tömköra mellan träd i skogen, gå i konstiga mönster och försöka svänga snävt och göra så olika saker som jag bara kan komma på. Finns det stenar och grenar på marken är det ännu bättre. Då får dom tänka både på att lyfta benen och akta sej för träd och grenar. Sen tycker jag själv att det är ganska mysigt att ge sig ut bland stockar och stenar och upptäcka rådjursstigar och liknande. Man vet aldrig riktigt vart man hamnar :)
 
Sv: tips??????

aaa men det brukar ja oxå göra :D det är kul, men vill ändå pröva nått nytt, det är ju bra för hästens musklet & klättra oxå :D

men brukar du trava eller nånting med din häst när du gör de?? :O
ja travar bara bakom, men kan man inte få hästen att trava på nått annat sätt med??
 
Sv: tips??????

men brukar du trava eller nånting med din häst när du gör de?? :O
ja travar bara bakom, men kan man inte få hästen att trava på nått annat sätt med??

Förstår inte riktigt vad du menar... Har personligen lite svårt att hänga med i min hästs travtempo :o:angel: så ä lite svårt att springa för långt. Men några steg här och där. Har försökt springa ifatt några gånger men hon vinner varje gång :D
 
Sv: tips??????

aa asså jag med xD
nee ja vet inte, ja samlar min ponny ( bara en b ponny så han springer inte så fort när han är samlad ) så joggar ja efter, men ibland kickar han så aaa. tänkte om du hade några tips :P men men
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 135
Senast: Mabuse
·
Träning Min favoritponny från ridskolan har nu äntligen fått pension 26 år gammal. Som tur är har jag fått förtroendet att ha hand om honom två...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Ponnyfoton
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här till er som kanske har läst mina inlägg och så. Men ja jag ville bara skriva god jul till er och att jag hoppas...
2
Svar
20
· Visningar
3 215
Senast: Rosett
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 784
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp