[B]Vad gör man?[/B]

fettso

Trådstartare
Har nyligen flyttat med min man ner till Skåne,har även ganska nyligen köpt en ny häst som jag har hos svärmor.
Problemen började ganska omgående!
Hon har tre egna travare och ett pensionerat halvblodssto(som är hennes väns häst),detta hade inte varit ngt problem om hon tagit hand om dom!

Hästarna går bara och slår dank i en hage,hon borstar aldrig,motionerar aldrig eller ens klappar på dom... :mad: Häromdagen gav hon tillkänna att hon struntat i att fodra dom för att det regnade... :mad: :( Då kan hon väl be mig?Jag gör det gärna!Sedan så ser hästarna förjäkliga ut,den ena är sååå j-vla mager.Dom får hö i mängder av henne vissa dagar,och ibland inget alls... :( Vet inte vad jag ska göra?Avmaska skiter hon i,å jag kan liksom avmaska min egen häst men till vilken nytta??
 
Sv: Vad gör man?

Usch så hemskt. :( Förstår att det är en hemskt konstig situation för dig. Jag vet inte alls vad som är bäst att göra. Men jag skulle definitivt ta ett snack med henne!
Hoppas det ordnar sig för dig, till slut!
 
Sv: Vad gör man?

hoppas att det löser sig. snacka med henne och försök peppa henne att ta tag i det eller skaffa seriösa medryttare eller skötare i alla fall så att hästarna slipper lida för hennes lathet...
 
Sv: Vad gör man?

Visst kan det bli knepigt eftersom ni är släkt men jag skulle flytta min häst därifrån. Du kan motivera med att din häst behöver lite mer regelbundenhet avseende fodring och avmaskning. Sen kan du kanske komma på andra bra orsaker. Alternativt, om du har möjlighet, erbjud dig att sköta alla fodringar, avmaskningar osv.
 
Sv: Vad gör man?

Varför inte kontakta distriktsveterinären om vanvård. Även om du flyttar din häst mår ju de andra hästarn inte bra.
 
Sv: Vad gör man?

Försök prata med henne om det inte funkar så ring ut djurskydds snubbarna.Så kan det ju inte vara.Synd om hästarna och dig som måste se eländet.varför har man djur om man inte bryr sig om dom???Lycka till
 
Sv: Vad gör man?

Usch så svårt. Först och främst hade jag flyttat. Det finns massor av bra stall i Skåne så det blir nog inte svårt för dig att hitta något annat. Jag tycker att du först och främt bör tänka på din hästs bästa.
Sedan återstår frågan om vad du skall göra för de andra hästarna. Det låter ju helt horribelt att de bara får mat och omvårdnad när hon känner för det!
Man kan ju anmäla anonymt...
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 715
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har stora problem med min motivation och det ställer till mycket problem då jag är egenföretagare, har en del djur och gård. Jag...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: susanne
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev faktiskt ganska påverkad efter helgens noclearround, märkte jag på veckans tre ridlektioner. En tanke som INTE min inre...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: cassiopeja
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 272
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp