P

Piffelina

Vi ska anmäla oss till babysim som startar i augusti då Tyra kommer att vara 4 månader. Sambons arbete gör att han kommer att kunna följa med varannan gång. Eftersom sambon inte vill bada har vi valt ett ställe som är mindre där en person är i vattnet med henne och den andra vid kanten. Men är det "krångligt" att vara själv med henne där? I annat fall får jag be Tyras mormor eller farmor att följa med varannan gång.
 
Sv: Babysim

Jag vet inte hur det fungera på babysim om man måste vara två på plats under "lektionen" men i duschen brukar det vara rätt lugnt att vara själv även om man inte kan ta någon längre dusch och hårtvätt själv kanske. :D På ställen där det är mycket babysim har jag sett att de brukar ha Ikeas platsmatstol Antilop tror jag den heter och så sätter de ungarna där och kan duscha av dem, en del ställen har även plastbaljor som man kan sätta/lägga barnet i en liten stund.

Mycket handdukar brukar det dock gå åt! :D
 
Sv: Babysim

Jag tycker det är krånligt! Vi har gått sen sonen var 4 månader, där vi går har de såna där dynor som man kan lägga dem på när man byter om. Men jag tycker iallafall det är krångligt så jag hade tagit med hjälp om du har möjlighet till det!

Men det är jätteroligt att simma med de små, så enjoy :laugh:
 
Sv: Babysim

Lite krångligt men inte värre än att man klarar det, får in en rutin som funkar och ror det iland ensam, tycker jag. De har dock haft nämnda barnstol där jag badat. Toppen!
 
Sv: Babysim

jag tyckte inte att det var ett dugg krångligt. Är det på Ynglets babysim? I så fall är det ett litet omklädningsrum och det är mest opraktiskt att ha med extrapersoner. Där kan man sätta barnet i barnstol om det är stort nog för det.
 
Sv: Babysim

Jag mailade dem och frågade och de sa att de har stolar i duschen och även vid bassängen finns det dynor som man kan lägga barnet på.

Jag har även pratat med mormor och farmor som mer än gärna följer med om jag vill ha hjälp den veckan som min sambo jobbar. Så jag ska nog fixa det.

Nej, dem heter Aquabarn.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Kaching
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 059
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan (Jag hoppas att vi kan ha den här diskussionen utan att bli arga på varandra. Snälla ta ett djupt andetag innan du skriver något i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 085
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp