Bukefalos 28 år!

Back on track i förebyggande syfte?

S

Stallflicka

Hej!

Fått höra att back on track täckena ska vara riktigt bra.
Min hund (schäfer) har inga problem men vi tränar ofta fysiskt.
Är det kanske bara mesigt att skaffa ett sådant täcke då, eller spar det på hunden? Vill inte slänga iväg pengar i onödan heller, men hjälper det före/efter träning att hålla hunden varm kanske det är värt.

Vad har ni för erfarenheter?
 
Sv: Back on track i förebyggande syfte?

om täckena är effektiva eller inte kan jag inte svara på, men du ska inte vara rädd för att vara mesig. det är inte ett dugg töntigt att bry sig om sin hund och försöka förebygga skador i muskler och leder.
 
Sv: Back on track i förebyggande syfte?

Håller med Cilla, det är aldrig mesigt eller fel att bry sig om sin hund.

Min jycke har problem med ryggen och har slitna höfter. Jag har ett BoT täcke på honom och det fungerar fantastiskt bra! Efter träning så kränger jag på honom det en stund. Uppvärmning är också viktig. Efter/under uppvärmning kan hunden ha täcket på lite innan ni kör igång.
 
Sv: Back on track i förebyggande syfte?

Jag hade en gammal vovve som senare delen av sitt liv hade Back on Track-täcke hela den kalla delen av året, oktober-april. Han höll sig säkert mjukare i rygg och länd med det. Han sov i sin bädd på ett täckesunderlägg också. Han var i storleken 35 kg och blandras, två raser, blev dryga 15 år. Säger en del tycker jag, han hade både täcke och gick på glucosamin.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 534
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 006
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 530
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp