Bukefalos 28 år!

W

Warmia

När slutade ni med badblöja och gick över till riktig baddräkt?
Jag menar i bassänger!
 
Sv: Badblöja

Det borde vara när man är säker på att barnet inte bajsar på sig, utan alltid säger till när det är dags att gå på toaletten ?
 
Sv: Badblöja

Mja haha du skulle bara veta hur många äldre ( ja vuxna också ) som kissar i poolen ;)

Det är bla därför klor finns.

Bajset flyter/guppar ju omkring och det kanske inte är sådär jätte fräscht för ögat, det var mer därför jag skrev som jag skrev :)
 
Sv: Badblöja

:eek:

Jodå jag vet... För att inte tala om alla ungdomar som kör med dagens underkläder under badkläderna... :crazy:

Jag har inte varit i en simhall på år och så lär det nog förbli.
 
Sv: Badblöja

Jag har aldrig använt badblöjor, det är ett tämligen nytt påfund.
Första tiden har jag använt en bäbsanpassad badbyxa, som säjs kunna stänga in eventuellt bajs.
Fast efter att ha haf tre barn som gått på babysim och fortsättningar och aldrig råkat ut för att någon bajsat i badet så är jag övertygad om att det stämmer att de är så koncentrerade på badandet och alla intryck att de inte har tid med att bajsa.

vanlig baddräkt/badbyxa fångar också upp (merparten av) eventuellt bajs.
 
Sv: Badblöja

Jag vet dock flera bad ( babysim ) som endast tillåter bebisar med badblöja ( i stil med Imse Vimses ) i poolen.

Man får alltså inte delta om bebisen har vanlig badbyxa.

Men jag tror nog faktiskt att det är lite som du säger, alla intryck gör nog att bebisen inte slappnar av = bajsar.
 
Sv: Badblöja

badblöja har vi aldrig använt men extratäta badbyxor för barn använde vi till dottern började bli torr/sluta med blöja, runt 2,5 år. Vi hade förmodligen kunnat sluta tidigare men jag tycker att de är ganska praktiska att ta på och av.
 
Sv: Badblöja

Jag har aldrig använt badblöja utan när Frida gick på babysim så använde vi badbyxa med snörlås runt benen och midjan.
 
Sv: Badblöja

Använder badbyxor som sluter tätt runt ben och mage och son är gjort av tyg så inte löst bajs kan ta sig ut.
Sånna byxor skall användas tills barnet är torrt, och koncentrerade bebisar bajsar i vattnet, de gjorde i alla fall en av Rasmus klasskompisar på babysimmet ;)
 
Sv: Badblöja

Fast vem säger att det är använda kallingar ?

Min sambo har också kallingar under surfshortsen (finns ju ingen inne byxa på sådana shorts som håller "paketet" på plats ), men han har rentvättade kallingar always..
 
Sv: Badblöja

Den ökade halten av klor i simhallarna sedan fenomenet började?

Hörde en intervju med en simhallsföreståndare på radion när det var upp på nyheterna som berättade att bakteriehalten ökat så mycket i vattnet sedan "kalsongmodet" börjat att de var tvungna att öka klorhalten.
 
Senast ändrad:
Sv: Badblöja

Ah det var som fasen..

Jag förstår ju att man vill ha kallingar på sig under, men man kan väl sätta på sig rena kallingar kan man tycka :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Helt främmande mark för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska berätta. Vår älskade far, svärfar och farfar gick hastigt bort i...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Dagbok Började med sittgympa och bassäng, där vi stod som packade sillar. Hur Vintersol tänkt och planerat där, förstår jag inte.... Likaså med...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Hästnyheter Per-Ola Forsberg funderar i sin krönika om skillnaden på att vara uppfödare och att äga ett sto som används i avel. "Det behövs en...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel med Touchdown slutade tvåa när Grand Prix avgjordes och bakom sig hade han ett par starka ryttare från världsrankingen...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp