Bärbardator hjälp tack

Fanzia

Trådstartare
Ska hjälpa en kompis med bärbar dator och jag själv är fortfarande motvals och kör stationär så jag har lite frågor och även kompisens krav/önskemål. Borde väl även byta ut min burk och vi har rätt lika behov så jag hoppas på givande svar. :)

Det ska fungera bra att köra senaste photoshop
Se på film mm ska fungera utan problem
Är främst inte en speldator, även om något spel kan tänkas köras.
Det ska vara enkelt att plugga i en skärm och tangentbord (är det lika lätt på alla eller är det något man måste tänka på där?)
Gärna bra hårddiskutrymme, minst 500 GB i alla fall.
Snabb och tyst är trevligt.

Hur fungerar det med grafikkort? Vad ska man ha för något? Hur mycket dedikerat minne för grafiken är lämpligt?

Är Intel i5 eller i7 bättre än alla AMDs processorer?

Något annat man behöver tänka på?

Evigt tacksam för alla input :bow:
 
Sv: Bärbardator hjälp tack

Titta i någon av de redan existerande trådarna i samma ämne. Finns åtminstone 2 som varit aktiva den senaste veckan :idea:
 
Sv: Bärbardator hjälp tack

Har kollat de trådarna tidigare och kollade nu igen och tycker inte det är samma krav och absolut inte samma frågor jag har. Eller så är jag korkad och förstår inte att det är samma sak. :rofl:
 
Sv: Bärbardator hjälp tack

Ska hjälpa en kompis med bärbar dator och jag själv är fortfarande motvals och kör stationär så jag har lite frågor och även kompisens krav/önskemål. Borde väl även byta ut min burk och vi har rätt lika behov så jag hoppas på givande svar. :)

Det ska fungera bra att köra senaste photoshop
Se på film mm ska fungera utan problem
Är främst inte en speldator, även om något spel kan tänkas köras.
Det ska vara enkelt att plugga i en skärm och tangentbord (är det lika lätt på alla eller är det något man måste tänka på där?)
Gärna bra hårddiskutrymme, minst 500 GB i alla fall.
Snabb och tyst är trevligt.

Hur fungerar det med grafikkort? Vad ska man ha för något? Hur mycket dedikerat minne för grafiken är lämpligt?

Är Intel i5 eller i7 bättre än alla AMDs processorer?

Något annat man behöver tänka på?

Evigt tacksam för alla input :bow:
Ska du se högupplöst film bör du inte ta någon av de billigaste lappisarna.
Då kommer även Photoshop funka bra.
Skärm (VGA/HDMI) och Tangentbord (USB) finns på alla :)
AMD har ungefär lika snabba CPUer som i5/i7
 
Sv: Bärbardator hjälp tack

Photoshop och RAM-minne går hand i hand. Grafikkortet har mindre betydelse i detta fall, satsa gärna på 8GB RAM. Oftast kan man uppgradera själv för ett par hundra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
711
IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
975
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 252
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 131
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp