Bukefalos 28 år!

Bästa repgrimman

Moffsan

Trådstartare
Vill köpa en repgrimma och undrar vilken som är bäst att köpa. Ska användas för hantering från marken av min unghäst.
 
Jag har en från silvertip som jag är nöjd med. Stallägaren har en double diamond, verkar bra den med de har typ samma styvhet.

Min silvertip
11988228_10153141198751864_8696551328416030999_n.jpg
 
Jag gillar de från naturhunden/naturhästen. Eller de som John Moore säljer. De är ganska lika. Jag gillar inte de styva repgrimmorna och framförallt inte Double Diamond eller liknande grimmor som har metallände på nackrepet. Om de viftar till hamnar det lätt i ögat.
Jag tycker att en mjukare grimma ger tydligare signaler.
 
Har en från Silvertip som tyvärr hästen lyckades demolera senast vi använde den. :cautious: Har varit nöjd med den så det blir nog en likadan! :) Tycker dom är lagom styva i repet och finns i många storlekar och färger.
 

Liknande trådar

Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: Gimlan
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp