Bukefalos 28 år!

"Bästa" Sandro Hit-sonen?

Abeona

Trådstartare
Jag är inne på Sandro Hit-blodet till mitt sto, e Ult 894 - Ganesco 503 - Haakon 561. Hon är 162 cm hög och hyfsat ädel, med tanke på stammen.

Tanken var från början på Sir Donnerhall, med tanke på hans stam och så. Men eftersom han bara finns på fryst och ekonomin är rätt begränsad, så måste jag hitta en bra ersättare som fortfarande är efter Sandro Hit.
Just nu kikar jag lite extra på Stedinger, han är ju himla snygg men oj så stor! Tänk om jag får en sån bjässe! :eek: Annars har jag även funderat på Sandreo som ju också är fin men verkar lite stökig i munnen på de filmer jag har sett på honom. Synd att Sancisco inte tas in i Sverige i år, annars hade ju han varit ett bra alternativ också.
Just nu känner jag mig bara så förvirrad av alla snygga hingstar så jag behöver nog lite hjälp att komma fram till rätt val. :crazy:
Jag tackar inte nej till tips på alternativ till Sandro Hit-blodet heller..:)

/Jenny
 
Sv: "Bästa" Sandro Hit-sonen?

I år finns ju en Sir Donnerhall-son att tillgå i Sverige annars. Shooting Star heter han om det kan vara något.

Mödernet är en av Trakeherns mest kända stofamiljer, Kasette, som lämnat många fina dressyrhästar. Mamma till Shooting Star har själv tävlat upp till svår klass. Kostolany som är farfar till Totilas kommer ur denna familj. Trakehern är ju en mycket bra förädlare, även om stoet är hyfsat ädelt så vet man ju inte vad som slår igenom.
 
Senast ändrad:
Sv: "Bästa" Sandro Hit-sonen?

Det är sant, men jag vill gärna använda en som är lite äldre, så man vet vad han fått tidigare. Eftersom stoet bara har fått ett föl tidigare.
Sen tilltalade han mig inte helt när jag såg honom på bild heller.. :crazy:
 
Sv: "Bästa" Sandro Hit-sonen?

Jag har sätt MÅNGA Stedinger som är runt 165cm och mindre.

Kolla in mekaniken på maj-auktionens (hannoveraner) katalog nr 33....:love:
(164cm)
 
Sv: "Bästa" Sandro Hit-sonen?

Ha, ha, det gick lite fort över tangenterna....

Har både sett små och snygga Stedinger som rör sig på ett makalöst SÄTT.
hi,hi
 
Sv: "Bästa" Sandro Hit-sonen?

Jag kan inte öppna filmen! :confused:
Vilket program har ni för att spela den?

Åhh never mind, jag lyckades! :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

T
Avel Väntar i dagarna ett föl efter mitt sto och Flyinges Sandakan. Hennes stam är inte klockren, hon är till 25% travare, något man...
2
Svar
28
· Visningar
3 572
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp