Bukefalos 28 år!

Bästa tillskottet för oss människor?

Hade inte läst om ASEA förrän nu, mindes inte vad det hette som du drack. Men alltså, det där var väl flummigt även för min del. Har svårt att tänka mig att min hjärna skulle kunna ta det där på tillräckligt stort allvar för att få en placeboeffekt.. Fitline låter ändå rimligare: "vi har malt ner massor med ekologiskt odlade grönsaker och gjort pulver av det så att du lättare ska få i dig allt du behöver"

Hittade blodkollen.se där man kunde beställa (och betala) för alla möjliga labbtester som man ville, där kanske jag kan köra en analys, istället för att gå och tjata på någon tröttis på VC..

Ja, jag trodde inte på det det minsta då jag började. Både pris och pyramidjox gjorde mig avigt inställd.
Så det kan inte vara min enorma vilja att bli lurad som gjorde att jag fick effekt.
Jag var som sagt jävligt anti.

Sen kanske jag skulle få samma effekt av saltvatten hemmamixat. Vad vet jag..
Men för mig är det guld värt att inte vara förkyld jämt. Eller ha kronisk magkatarr. Jag slipper medicinera mot den efter att ha gjort det i 10 år.

Jag har testat sluta min ASEA-kur för att jag tycker det är dyrt och allt verkar så ologiskt dumt. Men då blir jag förkyld och får ökad allergi.
Varje gång jag börjar får jag finnar. Trots att jag aldrigt haft det.
Och om jag blir lite förkyld får jag nu lite finnar i samband med att det bryter ut. Det får jag inte utan ASEA.
Och jag vill inte att det här ska funka, finnas samband etc. För jag vill kunna vetenskapligt förklara saker. Det här är för flummigt för mig. Men jag kan bara inte låta bli att erkänna att det funkar.
Jag har provat det för mkt med avbrott etc.
Sen skäms man ju nästan att erkänna att man går på sånt här när man är lagd som mig. Men jag får väl stå för det.
 
Om du är väldigt trött så skulle jag börja med ett vårdcentralsbesök där de kan kolla om du har någon brist. Har du inte brist behöver du inte ta tillskott, då handlar nog tröttheten om något annat.

Själv tar jag D-vitamin eftersom jag har haft konstaterad brist. Ska också ta B12 men sköter mig inte riktigt hela tiden, har haft brist som är åtgärdad men behöver egentligen fortsätta med tillskott eftersom jag inte verkar ta upp B12 tillräckligt..
 
Jag tar D-vitaminer och kokosolja varje kväll.

Tack vare kokosoljan har även min mage och tarm lugnat ner sig och hyn jag blivit smidigare.

Jag har dock konstaterar brist på D- vitaminer och får det på recept.
 
Ja, jag trodde inte på det det minsta då jag började. Både pris och pyramidjox gjorde mig avigt inställd.
Så det kan inte vara min enorma vilja att bli lurad som gjorde att jag fick effekt.
Jag var som sagt jävligt anti.

Sen kanske jag skulle få samma effekt av saltvatten hemmamixat. Vad vet jag..
Men för mig är det guld värt att inte vara förkyld jämt. Eller ha kronisk magkatarr. Jag slipper medicinera mot den efter att ha gjort det i 10 år.

Jag har testat sluta min ASEA-kur för att jag tycker det är dyrt och allt verkar så ologiskt dumt. Men då blir jag förkyld och får ökad allergi.
Varje gång jag börjar får jag finnar. Trots att jag aldrigt haft det.
Och om jag blir lite förkyld får jag nu lite finnar i samband med att det bryter ut. Det får jag inte utan ASEA.
Och jag vill inte att det här ska funka, finnas samband etc. För jag vill kunna vetenskapligt förklara saker. Det här är för flummigt för mig. Men jag kan bara inte låta bli att erkänna att det funkar.
Jag har provat det för mkt med avbrott etc.
Sen skäms man ju nästan att erkänna att man går på sånt här när man är lagd som mig. Men jag får väl stå för det.

Placebo kan fungera lika bra fastän man vet att det är placebo, såg en artikel om en studie där patienterna fått placebo i burkar märkta "Placebo" och det gick lika bra ändå. Placebo är hur spännande som helst, två sockerpiller funkar bättre än ett osv osv.
Det viktigaste är ju att det fungerar tillräckligt bra att du känner att det är värt priset. Du är ju inte ensam, se bara på alla som tycker att homeopati fungerar.
 
Placebo kan fungera lika bra fastän man vet att det är placebo, såg en artikel om en studie där patienterna fått placebo i burkar märkta "Placebo" och det gick lika bra ändå. Placebo är hur spännande som helst, två sockerpiller funkar bättre än ett osv osv.
Det viktigaste är ju att det fungerar tillräckligt bra att du känner att det är värt priset. Du är ju inte ensam, se bara på alla som tycker att homeopati fungerar.
Jag skulle ju bara hellre köpa en mkt billigare burk som det stod Placebo på. Antar att det inte funkar om jag gör dem själv, så kan någon skicka en burk sockerpiller till mig? Gärna med en flashig etikett.
 
Ja, jag trodde inte på det det minsta då jag började. Både pris och pyramidjox gjorde mig avigt inställd.
Så det kan inte vara min enorma vilja att bli lurad som gjorde att jag fick effekt.
Jag var som sagt jävligt anti.

Sen kanske jag skulle få samma effekt av saltvatten hemmamixat. Vad vet jag..
Men för mig är det guld värt att inte vara förkyld jämt. Eller ha kronisk magkatarr. Jag slipper medicinera mot den efter att ha gjort det i 10 år.

Jag har testat sluta min ASEA-kur för att jag tycker det är dyrt och allt verkar så ologiskt dumt. Men då blir jag förkyld och får ökad allergi.
Varje gång jag börjar får jag finnar. Trots att jag aldrigt haft det.
Och om jag blir lite förkyld får jag nu lite finnar i samband med att det bryter ut. Det får jag inte utan ASEA.
Och jag vill inte att det här ska funka, finnas samband etc. För jag vill kunna vetenskapligt förklara saker. Det här är för flummigt för mig. Men jag kan bara inte låta bli att erkänna att det funkar.
Jag har provat det för mkt med avbrott etc.
Sen skäms man ju nästan att erkänna att man går på sånt här när man är lagd som mig. Men jag får väl stå för det.
Självklart var du inte "jävligt anti" om du ens köpte vatten för 300 kr/litern i ett pyramidspel.
 
Jag tar D-vitaminer och kokosolja varje kväll.

Tack vare kokosoljan har även min mage och tarm lugnat ner sig och hyn jag blivit smidigare.

Jag har dock konstaterar brist på D- vitaminer och får det på recept.

Hur mycket kokosolja tar du per dag? Funderat på att testa just för hudens skull. Har hört mycket positivt om kokosolja men är skeptisk..
 
Hur mycket kokosolja tar du per dag? Funderat på att testa just för hudens skull. Har hört mycket positivt om kokosolja men är skeptisk..

härdat fett...
inte vet jag om det smörjer skinnet bra om man äter/dricker det.
Men så härdat fett torde knappast vara hälsosamt på annat vis.
 
Självklart var du inte "jävligt anti" om du ens köpte vatten för 300 kr/litern i ett pyramidspel.
Tro mig, man kan vara jävligt anti och ändå testa. Om man är tillräckligt desperat.
Har man tillräckligt ont/mycket problem så testar man tillslut allt. Det är ju orsaken till att jag testade Fitline, även om jag inte trodde ett skit på det. Utom möjligen att det väl alltid är bra att slänga i sig lite mer vitaminer.
 
härdat fett...
inte vet jag om det smörjer skinnet bra om man äter/dricker det.
Men så härdat fett torde knappast vara hälsosamt på annat vis.

Kokosolja är inte härdat fett. Unilevers kokosfett i silverpaket är härdat - för att få en fast konsistens som kan hanteras i den typen av paket. Ohärdat kokosfett (som ofta kallas kokosolja) har så låg smältpunkt att det behöver säljas i burk.
 
härdat fett...
inte vet jag om det smörjer skinnet bra om man äter/dricker det.
Men så härdat fett torde knappast vara hälsosamt på annat vis.

Mjo, härdat fett kanske. Det är nog mättat du tänker på och det är ju inte samma sak.
Som Minett skriver är det oljan i burk vi syftar på (åtminstone jag).
En snabbgoogling på Google Scholar ger flera studier som visar att det kan vara bra för hälsan. Helt utan silvervatten :up:

Jag smuttade på hästarnas linfröolja ett tag, men det var inte så smidigt att försöka hutta upp en matsked ur en tiolitersdunk så jag gav upp innan jag märkte någon skillnad. En av två hästar har fått superfin hud av oljan så det verkar ju funka hyfsat på hudproblem.
 
Mjo, härdat fett kanske. Det är nog mättat du tänker på och det är ju inte samma sak.
Som Minett skriver är det oljan i burk vi syftar på (åtminstone jag).
En snabbgoogling på Google Scholar ger flera studier som visar att det kan vara bra för hälsan. Helt utan silvervatten :up:

Jag smuttade på hästarnas linfröolja ett tag, men det var inte så smidigt att försöka hutta upp en matsked ur en tiolitersdunk så jag gav upp innan jag märkte någon skillnad. En av två hästar har fått superfin hud av oljan så det verkar ju funka hyfsat på hudproblem.

Tror du att LCHF också är bra för hälsan och mot hudproblem? (Jag tror själv att LCHF har gynnsam inverkan på blodsockerläget men i övrigt inte; därmed inte heller sagt att det skulle vara ogynnsamt; det får tiden utvisa)
 
Skål, typ.

Jag skriver ju också just att det inte finns bevis, att jag inte fattar varför det funkar. Man kan inte tiga ihjäl saker. Jag har inte sagt att det är en mirakelmedicin. Jag har sagt att trots att det inte borde så funkar det för mig.
Jag känner TS. Hon kan fatta bra egna beslut.


Jag tycker det är lite märkligt att ens rekommendera detta @tuaphua . Det finns ju ingen seriös forskning alls, eller några evidens för att det fungerar. Du brukar ju vara noga med att det ska finnas beprövade metoder, man ska inte experimentera själv osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp