Bukefalos 28 år!

Bästa tillskottet för oss människor?

Haha! Jamen jag veeet. Som sagt tror jag inte på det, men tyvärr funkade det väldigt bra. Låååångt bättre än när jag tog såna multivitaminer (Kvinna) från Apoteket...

Men då borde du ju kunna jämföra innehållsförteckningarna mellan dessa två och se vad som skiljer!
 
Jämför innehållet med andra produkter?
Jag tycker att vätskor och tuggtabletter oftast har väldigt låga halter, så lite at det knappt är någon poäng att ta dem, men känner inte till Fitline.
 
Multivitaminer brukar väl dömas ut som onödiga av läkare? Så dem behöver du nog inte lägga mer pengar på :D

Det beror ju helt på hur man äter. Med tanke på att innehållet i mat har sjunkit kraftigt och att många äter mer eller mindre ensidigt finns det helt klart ett behov av tillskott. Problemet med vissa multivitamin/mineraler är att precis som för hästar innehåller de för låga halter av det som det är brist på och för mycket av det de allra flesta redan får i sig tillräcklig av. Alla läkare jag pratat med om detta har rekommenderat tillskott.

Jag köpte precis OmniVegan för att slippa ta så himla många olika piller och de ser lovande ut. :)
 
Det beror ju helt på hur man äter. Med tanke på att innehållet i mat har sjunkit kraftigt och att många äter mer eller mindre ensidigt finns det helt klart ett behov av tillskott. Problemet med vissa multivitamin/mineraler är att precis som för hästar innehåller de för låga halter av det som det är brist på och för mycket av det de allra flesta redan får i sig tillräcklig av. Alla läkare jag pratat med om detta har rekommenderat tillskott.

Jag köpte precis OmniVegan för att slippa ta så himla många olika piller och de ser lovande ut. :)
Det är nog bland annat det här jag har i bakhuvudet: http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-kritiska-mot-vitamintillskott

Edit:
"Multivitamin

Innehåller: det dagliga behovet av ett flertal vitaminer och mineraler.

Kommentar: marknadsförs som ett sätt att vara säker på att vi får i oss de viktigaste vitaminerna och mineralerna. Det mesta lämnar dock kroppen med urinen. Vissa vitaminer (A och E) lagras i kroppen och kan öka risken för sjukdom.

Omdöme: Bortkastade pengar för friska som äter allsidigt."

Från den här artikeln: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/vi-ater-mer-vitaminer-an-nagonsin-ofta-i-onodan/
 
Jag dricker som du redan vet ASEA. Jag tänkte buffel, båg, pyramidspel och scam. Men en nära mig hade provat med enastående resultat och kunde inte sluta prata. Så jag provade för att få tyst på människan.
Men det fungerade ju! :o
Jag har inte kunnat motivera att sluta. Trots att pengarna skulle räcka till 2 utlandsresor/år.
Jag har mindre ont, ingen magkatarr, mer ork och blir sällan sjuk(mot hela vintrar med snörvel blandat med någon årlig lunginflammation). Blir jag sjuk blir det lindrigt och kortvarigt.
Jag vet inte om det är ngt som funkar eller det är placebo. Men jag betalar gärna vidare för mina flaskor.

Jag tog fö mineral och vitaminprover av vanligt labbfolk genom dr utomlands. De tog betydligt mer ingående tester än i S. Sen får jag efter det äta vissa tillskott( och medicin).
 
Man ska aldrig underskatta placebo-effekten. Det räcker ibland man tror på saker, oavsett om det är saltvatten eller multivitamin, så funkar de. Lyckan att kunna konsumera och köpa sig lyckligt samt känna att man tillhör en grupp likasinnade är också saker som säljer vitaminer i burk.

Vi har här ganska många trådar där folk lider av livsstilssjukdomar. Det finns antagligen väldigt många anledningar för det, men en av dessa är nog att människor inte "varvar upp sig" regelbundet i form av motion eller bara helt enkelt ta sig hemifrån lite då och då samtidigt som man har i principit noll koll vad man stoppar i sig och varför. Allt detta gör oss svaga, mer känsliga för sjukdomar och mindre stresståliga.
 
Man ska aldrig underskatta placebo-effekten. Det räcker ibland man tror på saker, oavsett om det är saltvatten eller multivitamin, så funkar de. Lyckan att kunna konsumera och köpa sig lyckligt samt känna att man tillhör en grupp likasinnade är också saker som säljer vitaminer i burk.

Vi har här ganska många trådar där folk lider av livsstilssjukdomar. Det finns antagligen väldigt många anledningar för det, men en av dessa är nog att människor inte "varvar upp sig" regelbundet i form av motion eller bara helt enkelt ta sig hemifrån lite då och då samtidigt som man har i principit noll koll vad man stoppar i sig och varför. Allt detta gör oss svaga, mer känsliga för sjukdomar och mindre stresståliga.
Inkludera inte mig i ditt svammel.
 
Angående D-vitamin. Jag har varje år sålänge jag minns varit riktigt bondförkyld två gånger om året, en gång på våren och en gång på hösten. Och inga ibland däremellan. Började äta D-vitamin 2012 och sedan dess har jag inte haft en enda rejäl förkylning!
Tillfällighet eller inte, jag vågar inte testa att vara utan.

(Angående nikotinsyra, jag köpte tillskott av B3 för flusheffekten. Jag läste att det ökade cirkulationen i de små ytliga blodkärlen och ville prova.Jag förstår att det är obehagligt om man inte är beredd på efekten)

Annars, Mivitotal? Bra tillskott eller inte?
 
Wow saltvatten

https://sciencebasedmedicine.org/asea-another-expensive-way-to-buy-water/

Annars säljer de salt för en tia kilot i butiken, kan man blanda mycket saltvatten av med lite kranvatten. Kokt om man vill ha det renare.

Jag som tyckte att vanligt flaskvatten var en scam för oss med perfekt kranvatten, men det här tar nytt pris.

Asea = 300 kr per liter
Flaskvatten = 15 kr per liter
Samma hemblandade = 0,05 kr per lite

De blev i alla fall ålagda 150000 usd i böter i Italien för pyramidspelsupplägg, heja italienarna!
 
Jag dricker som du redan vet ASEA. Jag tänkte buffel, båg, pyramidspel och scam. Men en nära mig hade provat med enastående resultat och kunde inte sluta prata. Så jag provade för att få tyst på människan.
Men det fungerade ju! :o
Jag har inte kunnat motivera att sluta. Trots att pengarna skulle räcka till 2 utlandsresor/år.
Jag har mindre ont, ingen magkatarr, mer ork och blir sällan sjuk(mot hela vintrar med snörvel blandat med någon årlig lunginflammation). Blir jag sjuk blir det lindrigt och kortvarigt.
Jag vet inte om det är ngt som funkar eller det är placebo. Men jag betalar gärna vidare för mina flaskor.

Jag tog fö mineral och vitaminprover av vanligt labbfolk genom dr utomlands. De tog betydligt mer ingående tester än i S. Sen får jag efter det äta vissa tillskott( och medicin).
Hade inte läst om ASEA förrän nu, mindes inte vad det hette som du drack. Men alltså, det där var väl flummigt även för min del. Har svårt att tänka mig att min hjärna skulle kunna ta det där på tillräckligt stort allvar för att få en placeboeffekt.. Fitline låter ändå rimligare: "vi har malt ner massor med ekologiskt odlade grönsaker och gjort pulver av det så att du lättare ska få i dig allt du behöver"

Hittade blodkollen.se där man kunde beställa (och betala) för alla möjliga labbtester som man ville, där kanske jag kan köra en analys, istället för att gå och tjata på någon tröttis på VC..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp