Bukefalos 28 år!

Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Havsluft

Trådstartare
Behöver tips på ett verktyg som är lätt att registrera det man äter och tränar i!!!

Har prövat Viktväktarna och deras sida funkar inte med ipaden och då blir det ett motstånd att stara datorn när man ändå sitter med ipaden...
Viktpeijl har jag också prövat men den funkar inte heller bra med ipaden.

Funderar på Viktklubb men man kan ju inte se vad man får förrän man betalar så jag!?

Kom med goda råd och tips, tack!

Har ca 11,4 kg att gå ner minst och är aktiv, gymmar 3 ggr i veckan, rider 4-5 ggr i veckan, promenerar några gånger i veckan men det händer INGENTING. Inte ens ett hekto går jag ner. Äter inte särskilt mycket, inga mackor, lite kolhydrater, mkt protein, kanske 100-200 g godis i veckan på helgen, ingen alkohol osv.

Antagligen är jag i någon slags stress/utbrändhets fas och därför funkar det inte, sömnen kan också bli längre.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Viktväktarnas app? Den ska funka på padden, enligt deras egen info.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Händer ingenting så gör du någonting fel. Men framför allt får du inte ha för bråttom! Shape up club är en app jag totalt ÄLSKAR i samband med kaloriräkning med.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Händer ingenting så gör du någonting fel. Men framför allt får du inte ha för bråttom! Shape up club är en app jag totalt ÄLSKAR i samband med kaloriräkning med.

Ska kolla mer på den, registrerade mig där i sommras men fastnade inte så mkt för den då...
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Shape up club är en app jag totalt ÄLSKAR i samband med kaloriräkning med.

Det absolut bästa är att man med den kan scanna streckkoder.
Så om jag äter något kan jag bara scanna streckkoden för att få in näringsinnehållet.

Synd att det inte finns streckkoder på luncherna man handlar....
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Har du uppdaterat den sedan 18 mars? Då fixades något som ska ha gjort att appen kraschade tidigare, enligt deras egen info.

Det står att den funkar "med både iphone och ipad. Vi har optimerat upplevelsen för ipad för att utnyttja den större skärmen".

Jag skulle a) uppdatera appen. Hjälper inte det: slänga appen och ladda ner den igen. Hjälper inte det: starta om padden. Hjälper inte det: svära och skaffa nåt annat;)
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Händer ingenting så gör du någonting fel. Men framför allt får du inte ha för bråttom! Shape up club är en app jag totalt ÄLSKAR i samband med kaloriräkning med.

Har precis börjat med den appen och är väldigt nöjd med den, smidigt att scanna streckkoden på det man tänker äta, och så finns mycket inlagt redan. Att den ger mig mer kalorier att äta när jag motionerat är också uppmuntrande. Har precis börjat så om jag går ner i vikt återstår att se;)

Jag kör den på telefonen som alltid är med.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Rekommenderar verkligen INTE Viktklubb. Det fungerar skit sedan de lanserade nya sidan och de har ingen fungerande app.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Jag rekomenderar som ett par andra ShapeUp! Jag kör gratisversionen, funkar utmärkt. Förutom redan nämda scanningfunktionen så ser man diagram på vikt(om man bokför det såklart) och kaloriintaget på dag de senaste fyra veckorna.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Rekommenderar också Shape-Up Club. Funkar på allt. :)
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Jag har provat några olika men måste säga som så många andra att ShapeUp Club är bäst, gratis och enkel. Gillar den skarpt!
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Jag tycker Matdagboken är toppen! :)
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Jag har anvant "my fitness pal" pa min iphone. Jag tyckte att det var enkelt att scanna in producter och att det funkade jatte bra. Nu har jag inte anvant den pa over ett ar da jag har natt ideal vikt och lyckas halla det anda, men jag har den kvar pa telefonen utifall att jag behover hjalp igen.:)
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

shape-up är bra jag gillar den MEN ta kalorierna man får vid träning med en stor nypa salt. Jag tvivlar på att jag bränner 800 kalorier på en timmes body pump. den ger betydligt fler kalorier än både löpband/runkeeper mfl som också haft vikt inmatat vid samma löpning.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Det glömde jag! Jag brukar skriva typ halva motionen, för att inte överskatta förbrukade kalorier.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Kl

Tack för alla tips!

Har prövat ShapeUp nu och jag har ätit relativt normalt idag, en liten muffins utöver det vanliga och hamnar på 1358 kalorier.

Med träning på gym, jogging och promenad ligger jag nån stans på 620 kalorier.

Hur gör ni andra, "äter ni upp" kalorierna från träningen eller håller ni er på samma intag oavsett träningsmängd?
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Kl
Hur gör ni andra, "äter ni upp" kalorierna från träningen eller håller ni er på samma intag oavsett träningsmängd?
Sen jag slutade kaloriräkna så är vikten inget jag behöver tänka på längre.
Om du i flera omgångar provat gå ner i vikt genom att räkna kalorier och misslyckats rekommenderar jag att du provar LCHF.
gulan
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Jag ahr inte ätit upp mina "träningskalorier" utan försökt ligga på ung samma intag dag efter dag och ist ätit något mindre till helgen. Tycker man lär sig rätt fort vad allt är värt och nu använder jag appen ytterst sällan och känner ändå att jag har koll på läget.
 
Sv: Bästa verktyget att hålla reda på kalorierna/gå ner i vikt?

Sa har jag ocksa gjort. Jag har inte oppnat appen pa sakert ett ar, det funkar jatte bra anda. Nar man borjar lar man sig fort hur mycket portionerna ar varda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp