Bukefalos 28 år!

"Bäver" produkter.

Fibusen

Trådstartare
Har hittat en sida där "allt" i princip går att få i bävernylon,och dom hade riktigt fina grejer,och jag har hittat några julklappar där.

MEN,någon som har erfarenhet av just bävernylon på tex schabrak/ländtäcken osv? Håller det emot regn? Är det slittåligt?

Någon som har något med bävernylon får gärna lägga ut en bild! :D
 
Sv: "Bäver" produkter.

Bävergrejer är inte slittåligt och det är inte regntätt, däremot är det ju vattenavstötande och blankt så det fastnar ju inte på det, tex om man har det som tävlingstäcke eller nattäcke i boxen så fastnar inte spån i det.

Men slitstarkt är det inte. Jag hade ett Agriatäcke i bävernylon som jag fått från Agria. Fleecefodrat och jättesnyggt och satt perfekt. Det var en reva i det efter två dagar. Lagade revan för att efter en vecka hitta täcket i trasor i hagen....

Så som utetäcke är det ingen hit. Men dom är snygga så som transporttäcke/tävlingstäcke kan jag tänka mig.

Som schabrak är väl en smaksak. Jag gillar bara smårutigt i bomull men annars så fungerar det säkert utmärkt :)


Enda bilden jag hitta, haha
P4140006.jpg
 
Sv: "Bäver" produkter.

Fast det där med slitstyrkan måste variera, min mamma älskade overaller i bävernylon till oss kids just för att de var slitstarka och höll för att ärvas till barn nr 2 (jag) :)
 
Sv: "Bäver" produkter.

Vi åkte på rumpan i backarna, borde väl kunna motsvara en rullning? :angel:
Hoho, du har nog rätt, blond moment :rofl:
 
Sv: "Bäver" produkter.

Bävernylontäcken är väldigt vanligt inom travet, både ofodrade och fodrade, som stall och transporttäcken!

Ländtäcken för travkörning är ofta fodrad bävernylon! Jag tycker materialet är relativt slitstarkt, men det skiljer sig säkert på olika kvalitéer.

I många travsportbutiker kan man betsälla bävernylontäcken i sina egna färger!
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
487
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp