Bagges hemlösa hundar

@mandalaki Såg du gårdagens avsnitt? Hur kan man inte vilja ha Buster. :cry::love:
Såg det igår, var i Grekland när det sändes. Falukorvsträdet :rofl:

Fast man blir förbannad över en sån hund. Akita-malamute-husky och vid 10 månaders ålder kan de inte hantera den längre? Vad *** tänkte de när skaffade den? :mad:

Ingrid var en galet fin hund. Men gud så ont hon verkade ha, hon verkade ju ha stängt av helt och hållet.

Jag bölade mig igenom det avsnittet. Det som knäckte mig totalt var den hemlöse mannen som hade en tolvårig hund med glänsande fin päls - och han hade sådan fysisk närhet och koll att han hittat tre små knölar på henne! Ger mig fasen på att det finns "vanliga" hundägare som missar sånt. Då sprutade mina tårar (jag hade över 39 graders feber skulle det visa sig, fast det visste jag inte då. Jag kände mig bara ovanligt blödig :meh:)
 
Fast man blir förbannad över en sån hund. Akita-malamute-husky och vid 10 månaders ålder kan de inte hantera den längre? Vad *** tänkte de när skaffade den.

Tänk om de kunde göra ett bra program om vad man ska tänka på innan man skaffar hund. Främst kring vilken ras som skulle passa och då även ta upp blandraser så att det framgår att blandraser är väldigt olika beroende på vilka raser som ingår.
 
Såg det igår, var i Grekland när det sändes. Falukorvsträdet :rofl:

Fast man blir förbannad över en sån hund. Akita-malamute-husky och vid 10 månaders ålder kan de inte hantera den längre? Vad *** tänkte de när skaffade den? :mad:

Ingrid var en galet fin hund. Men gud så ont hon verkade ha, hon verkade ju ha stängt av helt och hållet.

Jag bölade mig igenom det avsnittet. Det som knäckte mig totalt var den hemlöse mannen som hade en tolvårig hund med glänsande fin päls - och han hade sådan fysisk närhet och koll att han hittat tre små knölar på henne! Ger mig fasen på att det finns "vanliga" hundägare som missar sånt. Då sprutade mina tårar (jag hade över 39 graders feber skulle det visa sig, fast det visste jag inte då. Jag kände mig bara ovanligt blödig :meh:)

Ja du, så otroligt sorgligt att man efter 8 månader med en valp ger upp. Kanske var det någon som köpt, enligt dem, en "häftig blandras". Suck. Svårt att spekulera men man blir riktigt trött på att se sådant...
 
Ja du, så otroligt sorgligt att man efter 8 månader med en valp ger upp. Kanske var det någon som köpt, enligt dem, en "häftig blandras". Suck. Svårt att spekulera men man blir riktigt trött på att se sådant...

Fast jag tycker det är bättre att de ger upp tidigt och lämnar över till hundstallet än hålla kvar hunden längre och sabba den mer. Intresset och kunskapen fanns ändå inte.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 200
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 736
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp