Bagges hemlösa hundar

Har du sett chow-chowen i trailern inför ikväll? Jag grät mig igenom trailern.

Och så har jag sett på fb att de ber om pengar. Med CLAES som lockbete :love:

Jag vet, såg henne direkt när hon kom ut på hundstallet! :cry:

Vill minnas att jag kollade hundstallets hemsida häromdagen bara och att hon fortfarande är kvar...
 
Nej, det är nog inspelat för så längesedan att de hundar som är med där är utplacerade. Det tar ju tid att göra tv.
 
Han var ju jätteful! :D

Men jag bölade när han sträckte sig efter Bagge på slutet.

Haha, jag vet men han var liksom söt i sin fulhet :D

Ja, det var fint! Men det gör samtidigt lite ont i hjärtat att se alla separationer hundarna får uppleva, trots att det är för en god sak när de ska till sina nya hem.
 
Haha, jag vet men han var liksom söt i sin fulhet :D

Ja, det var fint! Men det gör samtidigt lite ont i hjärtat att se alla separationer hundarna får uppleva, trots att det är för en god sak när de ska till sina nya hem.
Visst är det så. Samtidigt är det bra att de är tydliga i programmet med att Hundstallet är en stressig miljö där hundarna inte ska vara för länge.

Man hoppas ju bara att de får stanna hos ägarna de får när de lämnar.
 
Blev tvungen att kolla på hemsidan om Charlie (55-kilos lurvhögen) fanns bland omplacerade hundar. Som tur var gjorde han det. Han framstod inte direkt som den mest inspirerande kompisen igår. :D

Kom på något som jag inte gillade igår: det var lite för mycket "gullig Bagge", mer än i första programmet. Jag vill se mer hundar, inte mer Bagge.
 
Blev tvungen att kolla på hemsidan om Charlie (55-kilos lurvhögen) fanns bland omplacerade hundar. Som tur var gjorde han det. Han framstod inte direkt som den mest inspirerande kompisen igår. :D

Kom på något som jag inte gillade igår: det var lite för mycket "gullig Bagge", mer än i första programmet. Jag vill se mer hundar, inte mer Bagge.

Håller med. Gillar lite av Bagge, men det ska vara fokus på hundarna. Nu blev det verkligen lite för mycket fokus på Bagge. :)
 
Håller med. Gillar lite av Bagge, men det ska vara fokus på hundarna. Nu blev det verkligen lite för mycket fokus på Bagge. :)
Ja precis. Jag gillar honom också, han verkar genuin i sin djurkänsla och har en charmig humor. Men det blev en överdos av den där charmen nu. Om man inte kan skildra precis alla hundar vore det intressantare att höra personalen berätta mer.
 
Chowen på Hundstallet fanns kvar för bara ett par veckor sedan... som chowägare så har jag ju inte kunnat undgå denna chow och det blev en hel del tjafs kring oansvariga chowuppfödare som inte tar tillbaka sina uppfödningar (en person som inte själv har rasen rasade kring detta ett tag...) tills det kom fram att denna tik (som faktiskt inte ser speciellt renrasig ut) tydligen ska vara från Kuba... Inom vår ras så hjälps vi åt så att så få chowar som möjligt ska komma i denna situation, bl a erbjuder rasklubben även icke medlemmar att lägga ut sin omplaceringschow i klubbens hänvisning, just för att vi inte vill se chowar på annonssajterna. De allra flesta uppfödare tar dessutom utan tvekan tillbaka hundar som ägarna inte kan behålla, men tyvärr har det nu börjat dyka upp oregistrerade chowar där uppfödarna/säljarna inte har det minsta intresse av att hjälpa till, vilket gör att ägarna vänder sig till de SKK-anslutna uppfödarna för hjälp... Vi duger inte att köpa valp från, men vi duger när det blir problem...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 715
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp