Bagges hemlösa hundar

Sitter folk i olika fb grupper och tycker att Haddock hade minsann kunnat räddas han med, det var ju sääääkert pga att han satt i hundstallet och var stressad som han bet.
Som att ingen av de i personalen hade koll liksom.
Unga tjejer som tror det räcker med kärlek?
 
Vilken jäkla tur att de tog bort den där amstaff-mixen. Valpig och unghundsbusig förstås, men med både rädslebitar och skärpa, och en rejäl portion allvar. Helt livsfarlig i fel händer, och även rätta händer om en slappnar av för mycket. Där växte Hundstallet i mina ögon. Sorgligt men helt rätt beslut.
 
Jag tyckte också om avsnittet men hade några frågetecken kring Haddock. Okej att de inte ville visa när de testade honom, jag tror att det var för att de visste att hur de än gör så riskerar de en skitstorm. Det finns (no pun intended) så många tokiga hundmänniskor. Men jag hade velat veta vad som fick dem att besluta om testet. Bagge sa "jag förstod att något hänt när de kom med honom i dubbla koppel", man fick aldrig veta vad. Han hade väl bitit någon men jag hade velat veta.

Och sedan tyckte jag att det blev för många och utdragna softade bilder i slowmotion, tomma koppel, sorglig musik osv när han var borta. Det krossade ens hjärta tillräckligt mycket ändå. En så fin och så oberäknelig och farlig hund.

Men Bonzo! Vilken rabiat liten typ. Tio månader gammal och helt utan topplock mot andra hundar.

Och så lilla noseworkstjärnan Jerry. :love:

Älskar dessutom veterinären. :up:
 
Så himla kul och fint program! Hade inte särskilt höga förhoppningar efter katastrofen "mitt liv som valp", men detta var ju faktiskt bra.
 
Jag blev nyfiken på vad Bagge själv har och det visade sig vara en Original Olde English Bulldogge. Är de mer okej än vanlig eng bulldog? Hon ser fin ut i ansiktet på Insta (@irisbagge)
 
Jag blev nyfiken på vad Bagge själv har och det visade sig vara en Original Olde English Bulldogge. Är de mer okej än vanlig eng bulldog? Hon ser fin ut i ansiktet på Insta (@irisbagge)
De skapades av en snubbe som tyckte att engelska bulldoggen blivit åt helvete felavlade. Sen tyckte han att de han skapade (OEB) hamnade i samma soppa så han skapade en tredje version också (Leavitt Bulldog som Iris är, men kallas också OEB för att förvirra extra).
Wikipedia
Tyvärr är de inte precis superfriska vovvar, men klart bättre än de vanliga.
 
Jag blev nyfiken på vad Bagge själv har och det visade sig vara en Original Olde English Bulldogge. Är de mer okej än vanlig eng bulldog? Hon ser fin ut i ansiktet på Insta (@irisbagge)

De är defintivt bättre än en Engelsk Bulldogg. Men inte bra ;)
Hunden Bagge hade innan var ett riktigt hemskt exemplar, det var en vanlig engelsk bulldogg så det känns ju ändå bättre med en OEB/Leavitt
 
De är defintivt bättre än en Engelsk Bulldogg. Men inte bra ;)
Hunden Bagge hade innan var ett riktigt hemskt exemplar, det var en vanlig engelsk bulldogg så det känns ju ändå bättre med en OEB/Leavitt
Ja, jag tror jag såg att han hade en vanlig innan. När hon var borta skrev han att han saknade hennes snarkningar. Fast den nya verkar också snarka.

Den ser ju faktiskt mycket hälsosammare ut. Men jag fattar inte vad man ser i de där raserna överhuvudtaget, varken vanlig eller den nyare rasen.
 
Favoritbullar
128826117160998914.jpg


128789768640205579.jpg
 
Ja, jag tror jag såg att han hade en vanlig innan. När hon var borta skrev han att han saknade hennes snarkningar. Fast den nya verkar också snarka.

Den ser ju faktiskt mycket hälsosammare ut. Men jag fattar inte vad man ser i de där raserna överhuvudtaget, varken vanlig eller den nyare rasen.
Precis som mops så säger ju i princip alla som lärt känna sådana vovvar att de har en speciell charm. Och då menar jag inte snarkandet eller nåt sånt utan de beskriver ofta mopsar som clowner och bulldoggarna på nåt sätt jag inte minns nu.
Mopsar har jag själv varit hundvakt åt en längre tid och jag håller med om att det är nåt speciellt med dem. Jävla skitavel som förstört den rasen.

Bagge ska skaffa en vanlig till snart iaf. Han säger att Iris är jättefin och att han älskar henne men att OEB var längre ifrån vad han ville ha än han trodde. Så han ska skaffa en vanlig också.

@Malibu_Stacy Var det Esthers andning som var så bedrövlig? Har bara sett bilder och där tycker jag att hon har sett rätt bra ut, för att vara av den rasen då förstås. Tyckte att hon var fin i kroppen jämfört med många andra.
 
Precis som mops så säger ju i princip alla som lärt känna sådana vovvar att de har en speciell charm. Och då menar jag inte snarkandet eller nåt sånt utan de beskriver ofta mopsar som clowner och bulldoggarna på nåt sätt jag inte minns nu.
Mopsar har jag själv varit hundvakt åt en längre tid och jag håller med om att det är nåt speciellt med dem. Jävla skitavel som förstört den rasen.

Bagge ska skaffa en vanlig till snart iaf. Han säger att Iris är jättefin och att han älskar henne men att OEB var längre ifrån vad han ville ha än han trodde. Så han ska skaffa en vanlig också.

@Malibu_Stacy Var det Esthers andning som var så bedrövlig? Har bara sett bilder och där tycker jag att hon har sett rätt bra ut, för att vara av den rasen då förstås. Tyckte att hon var fin i kroppen jämfört med många andra.
Men va, ska han ha en vanlig ändå? Så trist. Det verkar ju snudd på omöjligt att hitta en bra.

På Insta såg jag ett klipp där Iris flyger över en häck, hon såg jättespänstig ut (så hade hon sällskap av ett vit fluff som hoppade GENOM häcken istället, man får inte vara dum när man är liten :laugh:). Men för att vara bulldog verkar ju ändå de där som Iris relativt vettiga.
 
Precis som mops så säger ju i princip alla som lärt känna sådana vovvar att de har en speciell charm. Och då menar jag inte snarkandet eller nåt sånt utan de beskriver ofta mopsar som clowner och bulldoggarna på nåt sätt jag inte minns nu.
Mopsar har jag själv varit hundvakt åt en längre tid och jag håller med om att det är nåt speciellt med dem. Jävla skitavel som förstört den rasen.

Bagge ska skaffa en vanlig till snart iaf. Han säger att Iris är jättefin och att han älskar henne men att OEB var längre ifrån vad han ville ha än han trodde. Så han ska skaffa en vanlig också.

@Malibu_Stacy Var det Esthers andning som var så bedrövlig? Har bara sett bilder och där tycker jag att hon har sett rätt bra ut, för att vara av den rasen då förstås. Tyckte att hon var fin i kroppen jämfört med många andra.

Hon vaggade ju fram...rasen är anatomiskt helt missbildad. Ja hon hade problem med andning och jag är övertygad om att hon hade ledproblem också eftersom i princip alla har det.
Det spelar ingen roll hur charmiga dom är, dom lider och det är vårat fel.
 
Men va, ska han ha en vanlig ändå? Så trist. Det verkar ju snudd på omöjligt att hitta en bra.

På Insta såg jag ett klipp där Iris flyger över en häck, hon såg jättespänstig ut (så hade hon sällskap av ett vit fluff som hoppade GENOM häcken istället, man får inte vara dum när man är liten :laugh:). Men för att vara bulldog verkar ju ändå de där som Iris relativt vettiga.

Riktigt sorgligt om han skaffar en vanlig eftersom det inte finns några bra exemplar.
 
Hon vaggade ju fram...rasen är anatomiskt helt missbildad. Ja hon hade problem med andning och jag är övertygad om att hon hade ledproblem också eftersom i princip alla har det.
Det spelar ingen roll hur charmiga dom är, dom lider och det är vårat fel.
Ah, jag har som sagt bara sett bilder, inte filmer. Synd. Hennes kropp såg helt okej ut på bild.

Jag skulle ju aldrig själv stötta aveln eller nåt. Tycker att det är supertragiskt. Försökte bara förklara vad "man" ser i de där raserna som svar på funderingarna från @mandalaki
Det är som sagt supertragiskt hur raser som hade kunnat vara så fantastiska med både härligt temperament och friska kroppar reducerats till denna skit.
 
Riktigt sorgligt om han skaffar en vanlig eftersom det inte finns några bra exemplar.
Jag hade en kollega som hade en vanlig. Hon var sjuk jämt, kostade massor i veterinärvård och dog tidigt. Kollegan + partner var förkrossade av sorg, skaffade en shih tzu istället för att få en mindre sjukdomsdrabbad ras men kärleken till den hunden verkade aldrig ens närma sig den till bulldoggen.
 
Jag hade en kollega som hade en vanlig. Hon var sjuk jämt, kostade massor i veterinärvård och dog tidigt. Kollegan + partner var förkrossade av sorg, skaffade en shih tzu istället för att få en mindre sjukdomsdrabbad ras men kärleken till den hunden verkade aldrig ens närma sig den till bulldoggen.

Det behöver ju faktiskt inte vara rasen i sig utan individen din kollega föll för. Jag har en sådan hund nu, jag vet redan nu att jag aldrig kommer få någon som henne igen. Då är hon nummer 2/3 av samma ras, men just hon är något alldeles extra för mig.
 
Det behöver ju faktiskt inte vara rasen i sig utan individen din kollega föll för. Jag har en sådan hund nu, jag vet redan nu att jag aldrig kommer få någon som henne igen. Då är hon nummer 2/3 av samma ras, men just hon är något alldeles extra för mig.
Ja, så kan de förstås vara. Att det inte blev en ny bulldog kanske bara delvis berodde att de inte ville ha en kass hund till, utan också på att ingen skulle kunna mäta sig med den första, älskade hunden.
 
Finns avsnitten i repris på någon kanal? Har helt missat programmet men blir lite nyfiken nu då det är så mycket diskussioner kring programmet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 233
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 737
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 077
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 678
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp